י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

זהירות, טייסים: אלפי תקנות חדשות - בדרך אליכם

אלפי תקנות חדשות בדרכם לבתי הטייסים • התקנות נועדו לקדם את דירוגה של ישראל ב-FAA • טרם הוכרע שיעור האלכוהול למשקאות 'משכרים'

זהירות, טייסים: אלפי תקנות חדשות - בדרך אליכם
חברת אל על

ועדת הכלכלה של הכנסת מקדמת הצעת 'חוק הטיס' אשר נועדה ליצור תשתית משפטית כוללת ואפקטיבית להסדרת התעופה האזרחית בישראל, כחלק מהמאמץ שיוביל להחזרת הדירוג התעופתי של ישראל לקטגוריה 1 על-ידי ה-FAA (מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי).

בדיון שהתקיים בנושא אישרה הוועדה שורה של הוראות שנועדו להסדיר את המעבר מחוק הטיס המיושן (נחקק בשנת 1927) התקף כיום, להצעת החוק החדשה, הוועדה אישרה כי תקנות שהותקנו לפי חוק הטיס הנוכחי יישארו בתוקף כל עוד הן אינן סותרות את החוק החדש.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א), רננה שחר, הסבירה כי לאחר שתאושר הצעת חוק הטיס תצטרך רת"א לפעול להחלפת מאות תקנות הקיימות כיום לפי החוק הנוכחי, לדבריה, מדובר בתהליך ארוך שעשוי להימשך עשרות שנים, ולכן יש לקבוע כי התקנות הקיימות כיום יישארו בתוקף עד החלפתן, כל עוד אינן סותרות את החקיקה הראשית.

הוועדה אישרה עוד שורה של הוראות מעבר העוסקות ברישיונות, תעודות, אישורים, היתרים ופטורים שניתנים לפי תקנות הטיס, כמו כן אושרו הוראות מעבר הנוגעות לעניין מפלסי רעש, הקצאת המרחב האווירי ונתיבים בינלאומיים, תעבורה אווירית ועוד.

במהלך הדיון התעוררה מחלוקת באשר לסעיף העוסק בהוראות מעבר הנוגעות למשקאות משכרים. לפי הצעת החוק, עד שייקבעו תקנות שיגדירו מהו "משקה משכר", ההגדרה של "משקה משכר" תהייה משקה המכיל 0.5% או יותר אלכוהול בנפח למעט סם מרפא המוכן על ידי רוקח.

היועץ המשפטי של איגוד הטייסים, רון גנט, ציין כי מוצרים רבים שניתן למצוא על מדפי רשתות הפארם מכילים אלכוהול בשיעורים שלעיתים לא מצוינים על האריזות – כמו למשל חומרים נגד שיעול, תמיסות לרענון פה ועוד, גנט ביקש לבחון האם יש חומרים נוספים שמכילים אלכוהול והאם שיעור של 0.5% הוא לא נמוך מידי, מנכ"ל קלוב התעופה, עמרי טלמון, אמר כי יש לוודא שתמיסה שמוכר רוקח היא אכן תרופה והזהיר מפרצה שתאפשר למשל לצרוך שוקולדים שבהם יש ליקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד