ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

20 מדינות בארה"ב תובעות את טבע ומיילן על תיאום מחירי 2 תרופות

על פי הנטען בכתב התביעה, בכירים בשש החברות הגנריות ומנהלי המכירות שלהם העלו את מחירי התרופות והקצו ביניהם את השווקים לתרופות אלו

טבע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
טבע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



20 מדינות בארה"ב הגישו תביעה נגד טבע, מיילן ועוד 4 חברות גנריות. התביעות שהוגשו בבית משפט בקונטיקט טוענות ש-6 החברות הגנריות העלו את מחירי 2 תרופות גנריות: התרופה האנטיביוטית דוקסיציקלין והתרופה Glyburide - לשליטה ברמת הסוכר בדמם של חולי סוכרת.

על פי הנטען בכתב התביעה, בכירים בחברות הגנריות ומנהלי המכירות של חברות אלו העלו את מחירי התרופות והקצו ביניהם את השווקים לתרופות אלו. עוד נטען כי הבכירים היו מודעים לכך שעסקו בפעילות פלילית, ועל כן מחקו אימיילים ועשו מאמצים להימנע מלתקשר ביניהם בכתב.

מלבד טבע ומיילן, נתבעו גם החברה ההודית אורובינדו, החברה האוסטרלית מיין וכן החברות האמריקאיות הריטג' וסיטרון פארמה. התביעה קובעת שהריטג' הייתה הרוח החיה מאחורי תיאום המחירים לכאורה והגורם שסייע לארגן קשר רחב היקף לתאם מחירים.

שני בכירים בחברה זו היו הראשונים שנתבעו על ידי משרד המשפטים האמריקאי השבוע בעקבות חקירה מקיפה שעורכת מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד בשנתיים האחרונות, כנגד 12 חברות גנריות.
טבע מיילן קונטיקט תרופות גנריות תיאום מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד