כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מיילן משיקה גרסה גנרית של המזרק אפיפן בהנחה של 50%

אפיפן שהוא המוצר הרווחי ביותר של מיילן שייצר מכירות של מיליארד דולר ב-2015 • שיווק הגרסה הגנרית נעשה בתגובה לביקורת חריפה על העלאת מחיר המזרק שנועד לטיפול חירום בתגובה אלרגית ב-425% ב-9 השנים האחרונות

מיילן משיקה גרסה גנרית של המזרק אפיפן בהנחה של 50%
בית החולים רמבם

חברת מיילן, שמנוהלת על ידי הת'ר ברש, השיקה היום גרסה גנרית של מוצר הדגל שלה, המזרק אפיפן לטיפול חירום בחסימת דרכי הנשימה כתוצאה מתגובה אלרגית למזון ולעקיצת דבורה. הגרסה הגנרית של אפיפן תימכר בהנחה של 50% ביחס למוצר המקורי, כלומר 300 דולר לאריזה של שתי זריקות.

מיילן נתונה מאז קיץ 2016 לביקורת ציבורית חריפה ולחקירת רשות ניירות ערך האמריקאית. היא הואשמה בהפקעת מחירים של מוצר מציל חיים תוך ניצול מעמדה המונופוליסטי בשוק זה.

החברה העלתה את מחיר אפיפן מ-57 דולר ב-2007 כאשר רכשה את החטיבה הגנרית של חברת מקר (Merck) הגרמנית, שפיתחה את המוצר, תמורת 6.7 מיליארד דולר ל-300 דולר כיום, כלומר ב-425%.

מיילן נהנית ממעמד בלעדי למעשה בשוק זה לאחר שהמוצר Auvi-Q ששווק על ידי חברת סנופי הוסר מהמדפים בעקבות תקלות בבקרת איכות המזרק ולאחר שחברת טבע נכשלה במחצית הראשונה של 2016 לקבל את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA ) לגרסה הגנרית שפיתחה.

סיגורדור אולפסון, לשעבר מנכ"ל טבע גנריקה, העריך שהגרסה הגנרית של טבע לא תושק לפני סוף 2017. שיווק אפיפן סיפק למיילן מכירות של מיליארד דולר ב-2015 ועל פי הערכות 15%-20% מהרווח הנקי של החברה.

מיילן הודיעה באחרונה על כוונתה לבצע רה ארגון שיכלול פיטורי 10% מכוח האדם הגלובלי שלה כלומר 4,000 איש ככל הנראה בתגובה לירידה הצפויה ברווחיות אפיפן ושחיקת המחירים המואצת של מחירי התרופות הגנריות בארה"ב.

הלחצים לירידת מחירים של התרופות הגנריות צפויים להימשך גם ב-2017 על רקע החקירה הנמשכת של מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים האמריקאי בנוגע לחשד לתיאום מחירים בשוק הגנרי על ידי 12 חברות כולל מיילן וטבע.

אתמול הגיש התובע הכללי של קונטיקט כתב תביעה אליו הצטרפו 19 מדינות ובו נטען כי טבע ומיילן ו-4 חברות גנריות נוספות תיאמו מחירים של התרופה הגנרית דוקסיציקלין לפצעי בגרות ותרופה נוספת לסוכרת.
מיילן גרסה גנרית מזרק ניירות ערך אפיפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד