י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לצד עמונה: נתניהו מקדם אכיפה במגזר הערבי

ראש הממשלה נחפז לממש את הבטחתו מיום שישי על הריסת מבנים לא חוקיים גם במגזר הערבי - וסופג ביקורת מהרצוג

תושבי עמונה נערכים: יונתן זינדל פלאש 90
תושבי עמונה נערכים: יונתן זינדל פלאש 90

השבוע הקריטי של תושבי עמונה הגיע, ובימין ובשמאל קוראים לתושבים שלא לנהוג באלימות מול השוטרים וכוחות הביטחון שיבואו לפנות את תושבי המקום.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג קרא היום לתושבים ואמר: "תעשו מחאה לגיטימית אבל אל תרימו יד על חיילים ושוטרים, אל תשכחו שיש את היום שלמחרת, הניסיון מלמד שגם כאשר מתיישבים פונו מבתיהם הם הצליחו להקים יישובים חזקים וטובים לתפארת, כפי שעשו תושבי חבל עזה בעקבות ההתנתקות".

הרצוג התייחס לדברים ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו לתושבי עמונה שבהם נאמר כי מעתה יהרסו גם בתים של ערבים ואמר כי "זו דמגוגיה זולה, חבל שנתניהו לא משקיע בטיפול בעוני, ביוקר המחייה ובדיור, באותה אנרגיה שהוא משקיע בעמונה ובהסתה כלפי ציבורים שונים במדינת ישראל", לדברי הרצוג, "מילוי צווי בית משפט הוא חשוב וגם מתקיים אבל לחזור על מערכת מסיתה בכדי להתחמק מהמציאות בעמונה, הפעם הטריק הזה לא יעבוד".

רה״מ בנימין נתניהו שוחח בצאת השבת עם השר לבט״פ גלעד ארדן, והנחה לקדם את אכיפת הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי, על פי התכנית הצפויה, בימים הקרובים. מדובר בהריסת מבנים בלתי חוקיים במרכז, בדרום ובאזור ירושלים. רה״מ נתניהו נחוש להביא לאכיפה שוויונית החוק, גם בתחום הבנייה הבלתי חוקית, הן במגזר הערבי והן במגזר היהודי.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת) אמרה בתגובה להנחיות רה"מ להחל בהרס בתי אזרחים ערבים: "ההנחיות האחרונות של רה"מ משקפות את הנקמנות בהתנהלות ממשלת הימין הקיצוני בישראל. האזרחים הערבים בונים את בתיהם על אדמות פרטיות שהועברו במשפחותיהם במשך דורות, זאת המדיניות הממשלתית שמתנגדת לאישור תוכניות מתאר שגרמה להגדרתם כלא חוקיים; בזמן שכנופיות המתנחלים משתלטים על אדמות פלסטיניות פרטיות ובונים עליה בחסות המדינה שדואגת להכפיף את החוק והחקיקה להמשך ההתנחלויות.

"לא רק שהשוואה זו פסולה מהיסוד בעיני- ההנחיה הזו מוכיחה שוב כי ממשלת ישראל רוצה שהאוכלוסיה הערבית תשלם את המחיר הקיומי והאזרחי והפוליטי למדיניות ההתנחלויות והכיבוש ובניסיונותיה לספק את המתנחלים- הממשלה הזו צריכה לשאת במחיר הפוליטי של המשך המצב הקיים."

כזכור, ביום שישי, שיגר נתניהו דברים לתושבי עמונה: "תושבי עמונה היקרים, ליבי עמכם. אתם נמצאים בתקופה קשה, לכם ולבני משפחותיכם, לכל עם ישראל. הממשלה מחויבת להתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו מחויבים לזה יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה.

"לכן שרי הממשלה ואני עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ, למצוא פתרון שישאיר את המתיישבים במקום. הקדשנו לזה לילות כימים, עשרות דיונים, העלנו פתרונות יצירתיים, פתרונות מחוץ לקופסא - אבל לצערי ההצעות שלנו לא התקבלו", הוסיף נתניהו.

לדברי ראש הממשלה: "צריך שיהיה ברור דבר אחד: מדינת ישראל היא מדינת חוק. פסיקת בית המשפט מחייבת את כולנו, היא מחייבת גם את ממשלת ישראל. אבל החוק חייב להיות שוויוני. אותו חוק שמחייב את פינוי עמונה, מחייב גם פינוי של בנייה בלתי חוקית בחלקים אחרים של ארצנו. לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ. ונעשה זאת כבר בימים הקרובים. אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם. אני אאבק על כך שבישראל יהיה חוק אחד לכולם ואכיפה אחת לכולם – דבר שלא היה עד עכשיו במשך עשרות שנים".

"אני קורא לכולם לנהוג באחריות: לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו, הם בבת עינינו, הם יקרים לכולנו, הם שומרים על כולנו. אין שום מקום לאלימות", אמר והוסיף כי "אני פונה גם להורים היקרים בעמונה: המחאה שלכם מובנת, אבל לא זה המקום לנוכחות ילדים וילדות, נערים ונערות. אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות לאומית בעת הזאת. אחדות ישראל היא ערך עליון והיא מקור כוחנו. אנו עם אחד. אחים אנחנו".
עמונה בוזי הרצוג נתניהו פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד