כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הימין מברך בהתלהבות על מינוי פרידמן

השגריר המיועד של טראמפ בישראל זוכה לקבלת פנים לבבית בחוגי הימין - מראש הממשלה ועד לחברי הכנסת של הליכוד והבית היהודי

פרידמן עם טראמפ. באדיבות המצולם
פרידמן עם טראמפ. באדיבות המצולם

מינויו המסתמן של דיוויד פרידמן לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל – מביא עמו תגובות רבות מהפוליטיקה הישראלית, זאת מאחר שפרידמן מזוהה כאיש ימין התומך בהתנחלויות.

ביום שישי הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו קורת רוח רבה מהמינוי ומקורביו אמרו כי "הוא מרוצה ממינוי דיוויד פרידמן לשגריר בישראל, הוא יודע שיש לנשיא הנבחר אמון מלא בו והוא מצפה לעבוד יחד עם פרידמן באופן הדוק וקרוב", כך דווח בערוץ 10.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר היום על המינוי כי "ישראל לא צריכה להתערב במינויים של ממשלת ארה"ב, אך אני מצפה שהשגריר המיועד יכיר בכך שרוב הציבור בישראל לא מוכן לספח שלושה מיליון פלסטינים, אלא רוצה להיפרד מהם ומאמין בצורך לממש את חזון שתי המדינות כדי להביא לכאן שלום עם הפלסטינים ועם שכנינו. הוא יצטרך ללמוד זאת ולהכיר בעובדה הזו היטב".

ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ אמרו בתגובה לדבריו של הרצוג כי "אנו מברכים על המינוי הצפוי של דיוויד פרידמן לשגריר. המינוי מסמן את השינוי וההזדמנות לקידום מדיניות לאומית, בניה בכל מרחבי ארצנו והיפרדות מהתכנית המסוכנת של שתי המדינות", לדבריהם, "ההתנהלות של גורמים בשמאל כלפי נשיא ארה"ב הנבחר ושיקול דעתו היא חסרת אחריות. לא יעלה על הדעת שבשל היצמדות השמאל לתכנית שתי המדינות, שכבר מזמן אינה ריאלית - ייגרמו חברי כנסת לנזקים אסטרטגיים עם ארה"ב - בת בריתנו הגדולה ביותר. שגריר ארה"ב הוא נציגו הרשמי של הבית הלבן והנשיא הנבחר ומהווה הקשר החשוב ביותר לחיבור האסטרטגי הזה. אנו קוראים לשמאל הישראלי לשמור על איפוק ולהפסיק לפגוע באינטרס הלאומי של ישראל".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר על המינוי: "ברכות לאור ההכרזה על מינוי השגריר הבא של ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן - ידיד ותומך נלהב של ישראל. פרידמן אמר שהוא מצפה לעבוד מהשגרירות בבירתה הנצחית של ישראל- ירושלים. גם אנו מחכים ומייחלים לכך. העברת השגרירות לירושלים תהווה צעד חשוב ומתבקש. אני מברך על כך שהוא נמצא בעדיפות גבוהה אצל הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ. עומק היחסים בין ישראל לבעלת הברית הגדולה שלה, ארה"ב היא מרכיב מכריע בעוצמתה של ישראל ובמיצוב הגיאופוליטי שלה. העברת השגרירות לירושלים תהווה צעד נוסף בכיוון הנכון בבניין הקשר הישראלי – אמריקאי".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה כי "זו בשורה טובה לישראל. עמדותיו משקפות את הרצון לחזק את מעמדה של בירת ישראל ירושלים בעת הזאת והבנה כי ההתנחלויות מעולם לא היוו את הבעיה האמיתית באזור".
שגריר טראמפ איש ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד