ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אשת זקן ראשי הישיבות: הרבנית מאנצ'י ברכה שמרלר ע"ה

בשבת נפטרה הרבנית הצדקנית מרת מאנצ'י ברכה שמרלר ע"ה, אשת הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר, ראש ישיבת צאנז וזקן ראשי הישיבות החסידיות

הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר. צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בשבת נפטרה בשיבה טובה הרבנית הצדקנית מרת מאנצ'י ברכה שמרלר ע"ה, אשת הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר, ראש ישיבת צאנז וזקן ראשי הישיבות החסידיות - כשהיא בת 86
בפטירתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבנית ע"ה נולדה לאביה הרה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצ"ל, הוגה ויוזם המנהג לאמירת 'ברכת כהנים' בכותל בחול המועד ברוב עם, ולאמה מרת אסתר מירל ע"ה.

כל חייה עמדה לימין בעלה הגדול למען יוכל לשקוד על תלמודו ולהרביץ תורה, ואף להדפיס את ספריו 'דברי אליהו'.

סיפור קטן שיבטא במעט את מסירותה לימין בעלה הגדול, היה זה בשנת תשכ"ח ימי סערה ברחובות ירושלים כשהתגלה פרשה חמורה של חשש טריפות ב'ריאות' של כלל העופות ביומיים של לפני סוכות כשההשלכות של הדבר הוא שלאנשי ירושלים לא יהיה עופות לימי החג.

היה זה הרבי מצאנז זי"ע שנכנס לעובי הקורה וכתב תשובה ארוכה לבעל הקנה בושם הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל ובזכות התשובה המנומקת התירו את העופות. את התשובה הכין וכתב הרבי במשך 17 שעות!!!! כשבתפקיד הכותב תפקיד שהיה דורש ידע תלמודי והלכתי נרחב שימש יבדלחט"א הגאון רבי אליהו שמרלר שישב יחד עם הרבי זי"ע וכתב את התשובה המפורסמת והמנומקת.

היה זה בערב סוכות כשבני ראש הישיבה הגרא"ש שמרלר עוד היו זאטוטים בבית. ערב סוכות לא זמן קל... והרבנית מרת מאנצ'י ברכה ע"ה קיבלה את תשובת הגבאי שוב ושוב, הרבי ספון בחדר יחד עם ראש הישיבה. בשעות המאוחרות של ליל ערב סוכות הגיע ראש הישיבה הביתה ומספר לרבנית שהרבי אמר לו לאחר התשובה שכתב ולמד במשך השעות הרבות "זה הנוי סוכה הכי יפה שלי השנה"... משפט זה מספרים צאצאיה, הרגיע את הרבנית שידעה שבמשפט הזה טמון ברכות לרוב. וכן זכתה שכל בניה שליט"א משמשים כרבנים וראשי ישיבות וכוללים כשאיפתה כל הימים.

הרבנית הותירה אחריה דור ישרים מבורך - בנים וחתנים, וצאצאים רבים הממשיכים את דרכה הרוחנית שהנחילה.

הלווייתה תתקיים הערב (מוצאי שבת) בשעה 23:00 מבית המדרש המרכזי בקרית צאנז בנתניה לבית העלמין בשיכון ותיקים שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
הרב אליהו שמואל שמרלר צאנז הלוויה דברי אליהו הרב מנדל גפנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד