כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גאב"ד מאקאווא: "פרשת הרב ברלנד לבית הדין"

המאבק על הנהגת 'שובו בנים': "אש המחלוקת נורא בוער שמבזים תלמיד חכם וירא ה', כאשר זכינו להיות כמה פעמים בצל קורתו ושמענו מפי האי גאון וצדיק מוה"ר אליעזר ברלנד שליט"א וה' ירפאהו ויחלמהו הרבה דברי תורה ודברי התעוררות"

גאב"ד מאקאווא. צילום: שוקי לרר
גאב"ד מאקאווא. צילום: שוקי לרר

גאב"ד מאקאווא קורא להביא את פרשת הרב ברלנד לבית הדין. במכתב נדיר מסוגו יוצא הגאב"ד להגנת הרב ברלנד, בכל הקשור למחלוקת שפרצה סביבו בחסידות ברסלב וקרעה את החסידות.

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' כותב גאב"ד מאקאווא: "אש המחלוקת נורא בוער שמבזים תלמיד חכם וירא ה', כאשר זכינו להיות כמה פעמים בצל קורתו ושמענו מפי האי גאון וצדיק מוה"ר אליעזר ברלנד שליט"א וה' ירפאהו ויחלמהו הרבה דברי תורה ודברי התעוררות בעבודת ה'".

בהמשך מכתבו מגולל גאב"ד מאקאווא כי זכה להיות מקורבו של הגאון רבי יהודה סגל זצ"ל מקרית שלום בתל אביב - ושמע ממנו על גדלותו של הרב ברלנד.

"לכן בקשה דחופה שטוחה לפני כל אשר יש בלבבו בענין זה, לשבת לפני בית דין חשוב ושם יופיעו נציגים משני הצדדים, והמה יכריעו כדתה של תורה, ולא לתת חרב פיפיות ביד כל א' ועל ידי מהרסים צעירי הצאן, שאחרי החורבנות זכו להתקרב לאמונה ולתורה הקדושה".

את מכתבו מסיים גאב"ד מאקאווא "חס ושלום אנו לא מתערבים בענין זה, אלא לבקש שיעמידו בית דין חשוב, וברוך כל עלמין יציל נפשינו ויעשה שלום על כולם".



גאבד מאקאווא הרב אליעזר ברלנד בית הדין מכתב קרית אתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד