י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סופית: הרשויות בברזיל ניקו את ג'וזף ספרא

בית המשפט המקומי ביטל את החשדות נגד הטייקון היהודי באשר למעורבותו בפרשת שוחד בבנק שבבעלותו

ספרא. צילום: משה שי, פלאש 90
ספרא. צילום: משה שי, פלאש 90

בית המשפט בברזיל ביטל את החשדות נגד הבנקאי היהודי הברזילאי-ג'וזף ספרא, שנחשד כי היה שותף לקונספירציה בה הוצע שוחד לפקידי המס בברזיל.

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', לפני מספר חודשים נחשד ספרא כי היה שותף למזימה שרקם מנכ"ל "בנקו ספרא" לשחד בכירי מס. התביעה בברזיל האשימה את ג'וזף ספרא, אחד הבנקאים העשירים בעולם, בקשירת קשר לתוכנית לשלם שוחד לגורמים ממשלתיים בתמורה לוויתור על חלק מחובות המס.

בהודעת התביעה הברזילאית נכתב כי לספרא היה מידע על תוכנית מ-2014 של בכירים בבנקו ספרא שבבעלותו לשלם 15.3 מיליון ריאל (4.2 מיליון דולר) לשיחוד פקידי שומה פדרליים. האישומים התבססו על ציתות לשיחות טלפון בין מנכ"ל בנקו ספרא - ז'וואווה אינסיו פוגה וגורמים ברשות המסים, כך נכתב בשעתו בהודעה.

ספרא מחזיק ביחד עם משפחתו בבנקו ספרא ובמוסדות פיננסיים נוספים לבנקאות פרטית ובהם בנק ספרא סראסין השוויצי. לפי ההודעה של התביעה הוא לא היה מעורב באופן ישיר בשיחות עם אנשי רשות המסים. ואולם מהשיחות עלה כי פוגה דיווח לספרא על השיחות בנושא השוחד.

כתבי האישום הוגשו כהמשך לחקירה רחבה יותר שידועה בשם "מבצע זילוטס" נגד שוחד של חברות על ידי לוביסטים. במסגרת זו, עשרות חברות ברזילאיות נוספות, ובהן יצרנית המתכת גרדאו, נחשדו בהעברת שוחד.

קבוצת האחזקות של ספרא פרסמה בשעתו הודעה בה נאמר כי ההאשמות הן "חסרות בסיס" והוסיפה כי "לא בוצעו אי-סדרים על ידי אף אחד מהעסקים של קבוצת ספרא. אף נציג מקבוצת ספרא לא הציע שום תמריץ לאף גורם רשמי ציבורי והקבוצה לא קיבלה שום הטבה".

כאמור, בשבוע שעבר זיכה בית המשפט את ספרא מכל החשדות. עורך דינו של ספרא אמר כי ספרא לא נחקר ואפילו לא נערך לו שימוע. "השופטים הגיעו למסקנה כי לא היה אפילו מינימום של ראיות כדי להגיש תביעה פלילית".

המיליארדר היהודי-ברזילאי, שהונו מוערך ב-18 מיליארד דולר על ידי המגזין "פורבס", נחשב למספר 2 ברשימת עשירי ברזיל ונמצא במקום ה-42 ברשימת עשירי תבל.
ברזיל גוזף ספרא שוחד זיכוי בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד