י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקטל בכבישים: שיא הרוגים של 4 שנים

נתונים עגומים בכבישי ישראל: הגידול במספר ההרוגים בכבישים נמשך זו השנה הרביעית ברציפות

תאונה. צילום: דוברות כיבוי אש
תאונה. צילום: דוברות כיבוי אש

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת השנה נהרגו 357 בני אדם בתאונות דרכים, כאשר בשנת 2015 נהרגו 356 בני אדם בתאונות דרכים, ובכך מספר ההרוגים בשנת 2016 עבר את מספר ההרוגים משנה שעברה - ועדיין לא הסתיימה השנה. בעצם זו שנה רביעית ברציפות של עליה במספר ההרוגים. מה שמעיד על עוד שנה של כישלון במאבק בתאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "זו השנה הרביעית שחלה הידרדרות במצב בתאונות דרכים. למעשה העלייה במספר ההרוגים היא משנת 2013-2016, כאשר בין 2002–2012 מדינת ישראל הצליחה הצליחה להוריד בכ-50 אחוז את מספר ההרוגים בכבישים. בשנת 2012 עמדנו על 290 הרוגים בכבישים. ומשנת 2013 עד היום 2016 יש עליה שנה אחר שנה במספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים. השנה יש כבר 357 הרוגים, והשנה עוד לא הסתיימה".

לדברי אבואב, "הסיבה שיש ב-4 שנים האחרונות עליה במספר ההרוגים לעומת ה-10 שנים שלפניהן שהיו סיפור של הצלחה – עד לפני 4 שנים במשך כל העשור המדינה הצליחה להיאבק בתאונות דרכים כי היו כ-309 ניידות תנועה, ולמעלה מ-600 שוטרים שהתייצבו כל יום בכבישים, ויצרו מימד של אכיפה והרתעה בכבישים. הייתה אווירה של נוכחות משטרתית בכבישים. מ-2013 עד היום חלה ירידה משמעותית, כאשר קיצצו בתקציבי משטרת התנועה - מ-309 ניידות משטרה, ירדנו לכ-100 ניידות, מ-600 שוטרים ירדנו ל-400. התקציב של משטרת התנועה היה ב-2002 עד 2012, 100 מיליון. ומ-2013 עד 2016 התקציב עומד על 30 מיליון".

לסיום אומר אבואב לבחדרי חרדים: הקיצוץ בתקציב ובניידות ובשוטרים, הוביל להפקרות בכבישים. ובכל הסקרים שעשינו באור ירוק, אנו שומעים מהנהגים, שהם לא חוששים ולא מפחדים להיתפס ע"י המשטרה, כי אין נוכחות משטרתית. הכישלון הממשלתי של הקיצוץ במשאבים של משטרת התנועה הביא לכך שיש עליה במספר ההרוגים בכבישים בשנים האחרונות, למרות שזה נחקר בועדת השימוע של הכנסת וגם בכל הבדיקות שנערכו, הממשלה לא קיבלה החלטה לדאוג שיהיה יותר ניידות משטרה שיפקחו, ומצלמות בכבישים מסוכנים, ואף הממשלה לא הוסיפה תקנים של שוטרים שצריכים להתייצב בכבישים, וכל זה למרות מצב החירום בכבישים כאשר יש עלייה במספר ההרוגים".

"כשמתסכלים על העולם, מה קורה במדינות אחרות - מדינת ישראל בשלוש שנים האחרונות במקום האחרון בשיעור הירידה במספר ההרוגים, ב-15 מדינות בעולם הצליחו להוריד את מספר ההרוגים בכבישים. ובאותן מדינות איך הצליחו?! פשוט מאוד, הם הגבירו את מערך השוטרים, הניידות והמצלמות בכבישים, ואף טיפלו בכבישים בהם היו כשלים בטיחותיים, מה שבישראל לא עושים. זה כישלון גדול של משרד התחבורה, שהוא האחראי לכך, ואינו מיישם את התוכניות למאבק בתאונות דרכים".

תאונות הרוגים אור ירוק כבישים אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד