כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קובה מציעה לשלם את חובותיה לצ׳כיה בבקבוקי רום

הציעה לפרוע חוב בסך 276 מיליון דולר מימי המלחמה הקרה - סכום שווה ערך לכמות בקבוקי רום שתספק את כל הצריכה של צ'כיה למשך יותר מ-100 שנים

המזקקה בושמילס, אירלנד. צילום: Rachael Cerrotti/Flash90
המזקקה בושמילס, אירלנד. צילום: Rachael Cerrotti/Flash90



משרד האוצר של צ'כיה מסר אתמול כי קובה הציעה לפרוע את חובותיה לצ'כיה בעזרת אמצעי תשלום יוצא דופן: בקבוקי רום מתוצרת קובה, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.

משרד האוצר הצ'כי ציין כי נציגי קובה העלו את האפשרות במהלך משא ומתן שהתקיים לאחרונה על פירעון חוב בסך 276 מיליון דולר שצברה קובה בימי המלחמה הקרה - תקופה שבה שתי המדינות היו שייכות לגוש הקומוניסטי.

אם ההצעה אמנם תצא לפועל, יהיה לצ'כיה מספיק רום קובני כדי לספק את הצריכה המקומית למשך למעלה מ-100 שנים. היקף יבוא הרום מקובה לצ'כיה הסתכם בשנה שעברה ביותר משני מיליון דולר, לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של צ'כיה. עם זאת, משרד האוצר הצ'כי מסר כי יעדיף שלפחות חלק מפירעון החוב יהיה בכסף מזומן.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מדינה מודרנית מציעה לפרוע חובות באמצעות מוצרים במקום מזומן. כך למשל, בשנת 1993 הציעה רוסיה לניו זילנד צוללת גרעינית ושני מטוסי קרב מדגם מיג בתמורה לסגירת חוב של 100 מיליון דולר על יבוא מוצרי חלב. צפון קוריאה הציעה בעבר לפרוע חוב של כ-10 מיליון דולר בעזרת מוצרי ג'ינסנג.
קובה משרד האוצר צ'כיה אמצעי תשלום רום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד