י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרבה יותר טוב מסופגניה: לביבת פאנקייק חמה ומתוקה

הלביבות המועדפות על ילדים הם פנקייק - למעשה, פנקייק הוא פינוק בוקר אולטימטיבי לחג החנוכה. עדיף מאד מסופגניה, לפחות מבחינת אחוזי השומן

פאנקייק, פלאש90
פאנקייק, פלאש90



סבתי ע"ה הייתה נוהגת לפתוח את הבוקר החגיגי עם ספינג', וכל הבית היה מתמלא ניחוחות אבל אני מעדיפה בהחלט את הפנקייק, שהוא פחות שומני. חשבתם עד היום שאתם יודעים להכין פנקייק מוצלח? אתם מוזמנים להפוך למומחי פנקייק רשמיים, ולהתוודע לשיפור הטעויות הנפוצות בהכנת הלביבה הזו.

חנוכה שמח!

טעויות ותיקונן:

1. מערבבים בכף

למרות הפיתוי לערבב בכף, בכפית או במרית, העדיפו הקצפה. ערבוב בכף הוא טעות נפוצה שהופכת את הפנקייקים להרבה פחות רכים ונימוחים ממה שיכלו להיות. עדיף הרבה יותר להקציף את התערובת באמצעות מטרפה, ורצוי שתהייה כמה שיותר גדולה. ככל שתשתמשו במטרפה גדולה יותר, כך יכנס יותר אוויר לבלילה, ואתם תוכלו ליהנות מהפנקייקים הרכים ביותר שתוכלו לדמיין.

2. ערבוב יתר על המידה

ערבוב יתר פוגע הרבה יותר באיכות של הפנקייק, מאשר כמה חתיכות קטנות שלא תצליחו להעלים. זאת, מאחר שככל שאתם מערבבים יותר את הבלילה מתפתחים בה יותר גושי גלוטן, מה שישאיר אתכם לבסוף עם פנקייק קשה וצמיגי.

אם אתם מעוניינים להגיש פנקייק רך עם טעם בלתי נשכח, כדאי שתקבלו את העובדה שהבלילה לא מוכרחה ואינה צריכה להיות חלקה לחלוטין. (שימו לב: ככל הנראה אתם עושים את אותה הטעות עם הביצים המקושקשות שאתם מכינים..)

3. לא מאפשרים לבלילה שלכם לנוח

הסבלנות משתלמת גם פה. במהלך הכנת הפנקייקים, חשוב להניח לבלילה "לנוח" לפחות 30-5 דקות לפני שאתם ממהרים לצקת אותה למחבת.

ככל שתתאפקו יותר, תזכו בתוצאה טובה יותר. הסיבה לכך היא שבמהלך ההמתנה העמילן שמצוי בקמח סופג מעט את הנוזלים שבבלילה מה שתורם ליצירת פנקייקים עבים ומושלמים.

4. משמנים את המחבת עם חמאה

חמאה היא בהחלט אחד מתכליתי היקום, אבל לשמן את המחבת בחמאה בשביל פנקייק- טעות.
החמאה איננה עמידה מספיק מפני חום, כך שהיא עלולה להישרף במהלך הטיגון, להעלות מעט עשן בביתכם ולהותיר אתכם עם פנקייק עם טעם שרוף ולא נעים. לכן, העדיפו להשתמש בקנולה.

5. מטגנים בטמפרטורה לא נכונה

כשאתם מטגנים את הפנקייקים על חום גבוה מידי הם עלולים להישרף עוד לפני שהגעתם למחצית מזמן הטיגון. כמו כן, אם תבחרו לטגן על טמפרטורה נמוכה מידי, הפנקייקים יספחו את השמן עוד לפני שיתחילו להתבשל ויישארו שטוחים ולא כל כך מזמינים. אי לכך, בפעם הבאה שאתם מכינים פנקייקים, הניחו את המחבת על להבה בינונית-נמוכה, מרחו את השמן והמתינו 2-3 דקות לפחות עד שיתחמם. לאחר מכן, תוכלו לצקת בבטחה את הבלילה.

6. הופכים את הפנקייק מוקדם מדי או יותר מדי

על מנת ליצור את הפנקייק המושלם יש להפוך אותו רק פעם אחת בלבד! אם תהפכו אותו לעתים קרובות מדי או מוקדם מדי, האוויר ייצא ממנו ותאבדו את המרקם הנימוח והרך. אך אל דאגה! תוכלו לדעת בפעם הבאה שהגיעה העת להפוך אותו, כשהבועות שיופיעו על חלקו העליון יחלו להתפוצץ. זאת אומרת שלא מספיק שהבועות מתחילות לבעבע, אלא צריך להמתין לרגע הפיצוץ שמבשר על הזמן הנכון להפוך את הפנקייק לצדו השני.

**

ועכשיו, תוכלו ליישם את כל הטיפים הנהדרים הללו על המתכון הפשוט הבא:

רכיבים:

• 2 כוסות קמח

• 2 כפיות אבקת אפייה

• ¼ כפית מלח

• כף סוכר (לא חובה)

• 2 ביצים

• ½1 כוסות חלב

• שמן זית או שמן קנולה לטיגון

הוראות הכנה:

1. ערבבו בקערה באמצעות מטרפה קמח, אבקת אפייה, מלח וסוכר.

2. ערבבו בקערה אחרת באמצעות מטרפה ביצים וחלב. לאחר מכן העבירו את התערובת הזו לתערובת היבשה, וערבבו רק כדי להרטיב את הקמח (אל תחששו אם יישארו מעט גושים ואל תערבבו יתר על המידה).

3. שמנו את המחבת, הניחו אותה על להבה בינונית-נמוכה והמתינו כ-2 עד 3 דקות על מנת שהשמן יתחמם.

4. באמצעות מצקת צקו כף מהבלילה על לתוך המחבת וטגנו אותה עד להישמע פצפוצי הבועות, הפכו אותו וטגנו עד שיקבל גוון חום, 3-2 דקות לערך.

5. טגנו את כל הבלילה, עד שכל הפנקייקים יהיו מוכנים והגישו.

6. מומלץ להגיש עם סירופ מייפל ועם פירות אהובים חתוכים.
פאנקייק חנוכה לביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד