כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרעי מתנגד לקיצוץ בתקציב הרשויות - וראשי הערים מאיימים בשביתה

לדברי דרעי, אין מקום לפגיעה נוספת ברשויות המקומיות • ראשי הרשויות: "כל הפחתה מסוג זה תחזירנו לאחור למשך שנים רבות, ותפגע אנושות בשירות המוניציפלי לאזרח"

דרעי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
דרעי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



ממלא מקום מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן מתנגד להצעת האוצר לבצע קיצוץ רוחבי של 1.25% בתקציביהם של משרדי הממשלה. הצעת הקיצוץ תוגש בצהרים לממשלה, בנוסף לקיצוץ של 4.5% בשנת 2016, שעליו החליטה הממשלה באוגוסט 2016. שר הפנים אריה דרעי הודיע על תמיכתו בהתנגדות, שכן לדבריו אין מקום לפגיעה נוספת ברשויות המקומיות.

כהן אמר כי "הממשלה כבר אישרה קיצוץ רוחבי של 4.5%, שמהווה פגיעה ברשויות החלשות. תקציב משרד הפנים מוטה לטובת הרשויות החלשות, והקיצוץ המוצע החדש יביא לקיצוץ של כ-6% בתקציבי התמיכה ברשויות וזהו מצב בלתי נסבל. הוא פוגע ברשויות החלשות מכה אנושה".

יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס וראשי רשויות מקומיות שיגרו מכתב אל ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי, שבו מחו על ההצעה לקיצוץ נוסף. לדבריהם, "הקיצוץ של 4.5% שכבר אושר משמעותו הפחתה של 250 מיליון שקלים בתקציבי האיזון לרשויות החלשות. כל הפחתה מסוג זה תחזירנו לאחור למשך שנים רבות, ותפגע אנושות בשירות המוניציפלי לאזרח". הם איימו כי אם לא יבוטל הקיצוץ הנוסף ינקטו ב"צעדים חמורים נגד ההחלטה - עד כדי השבתת השירותים העירוניים".

על המכתב חתומים עמיר ריטוב יו"ר פורום ערי הפיתוח ופורום המועצות האיזוריות, בני ביטון ראש עיריית דימונה ויו"ר פורום ערי הפיתוח, מאזם גנאין יו"ר פורום ראשי עיירות הפיתוח במגזר הערבי וראש עיירית סחנין, דוב צור ראש מטה המאבק וראש עיריית ראשון לציון, ויאיר רביבו חבר מטה המאבק וראש עיריית לוד.
אריה דרעי משרד הפנים רשויות מקומיות חיים ביבס שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד