כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צפו: וידאו מהקרב הלילי בקסבה של בית שמש

שני העצורים מהלילה שוחררו בתנאים מגבלים לבתיהם • 'בחדרי חרדים' עם וידאו מזירת המאבק

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל פלאש90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל פלאש90

שני העצורים מהלילה בבית שמש - שוחררו על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים, הכוללים הרחקה מהעיר ואיסור השתתפות בהפגנות. אולם בית המשפט לא נעתר לבקשה להרחיקם מהעיר בית שמש, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במהלך השבועות האחרונים נערכות הפגנות בבית שמש נגד חברת סופרבוס, המפעילה נסיעות מהעיר ואליה ללא הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים. מספר פעמים נחסמו כבישים כאשר המפגינים לא אפשרו לאטובוסים לעבור ואף יידו אבנים לעבר אותם אוטובוסים.


תיעוד כוחות המשטרה בעיר, תוך ניסיון מעצר אחד המפגינים. צילום: ברסלב live

הלילה (א') בשעה 2:00, נכנסו מספר כלי רכב משטרתיים לתוככי השכונה החרדית - "הקסבה", כפי שהיא מכונה בגלל ההתנגדות הקבועה למעורבות משטרתית בחיי התושבים, הגיעו לביתו של אחד החשודים - שניסה ככל הנראה להימלט אך נעצר בעת שניסה לצאת מהדלת האחורית. בעקבות מעצרו באישון ליל, עשרות תושבים יצאו מבתיהם וליוו את השוטרים בקריאות "נאצים" וזריקת חפצים, ועל הדרך התריעו והודיעו לחשודים הדרושים לחקירה על הגעת המשטרה. בהמשך, נעצר חשוד נוסף לאחר שעל פי החשד איים על מפקד תחנת משטרת בית שמש.

שני החשודים הובאו הבוקר לבית משפט השלום בירושלים כשהם מלווים בעסקן הירושלמי הרב שמעון שישא. המשטרה ביקשה לשחרר את השניים בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מהעיר בית שמש, אולם השופטת לא נעתרה לבקשה זו והרחיקה אותם מהשתתפות בהפגנות.

יחיאל מיכל לובצקי (52) חשוד כי ביום שני בשבוע שעבר חסם את כביש נהר הירדן וארגן הפגנה בה יידו אבנים לעבר אוטובוס סופרבוס. בחקירתו הכחיש את החשדות נגדו. נציג המשטרה בדיון אמר כי הגיעו לביתו בשעת לילה מאוחרת, דפקו בדלת, החשוד ניסה לברוח מהחלק האחורי של הבית ואז נעצר.

השופטת מיקה בנקי (אמה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד לפני כשנה על ידי ישי שליסל) ציינה כי הוא חשוד ביידוי אבנים לעבר רכב נוסע, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתנהגות העלולה להפר שלום ציבור והפרעה בדרך ציבורית. "קיים חשד סביר לביצוע העבירות השונות על ידי המשיב", אמרה בהחלטה, ושחררה אותו תוך התחייבות להתייצבות לחקירה בכל עת, ערבות עצמית וצד ג' 5,000 ש"ח כל אחד, הפקדה של 1,500 ש"ח והימנעות מהשתתפות בהפגנות למשך חודש וחצי.

אברהם קלר (33) חשוד כי במהלך המעצרים שבוצעו הלילה בעיר, ניגש לשוטר, מפקד תחנת בית שמש, נצמד אליו ואיים "אני אראה לך מה זה, תוריד את המדים", וביקש ממנו להתלוות אליו הצידה. לאחר שהמשיך להתגרות בו שוב ושוב, נעצר בחשד לאיומים ולהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. לטענת קלר, הוא פנה לקצין ושאל אותו האם אין לו רגש לשכונה שלמה, לאחר שלדבריו המשטרה הגיעה והתחילה לדפוק בדלת הבית בשעות לא מקובלות.

החשוד שוחרר כפי שביקשה המשטרה, תוך התחייבות להתייצב לחקירה בכל עת שידרש, ערבות עצמית וצד ג' בסך 3,000 כל אחד, הפקדה עצמית 1,000 ש"ח ואיסור השתתפות בהפגנות למשך שבועיים. השופטת מיקה בנקי סירבה לבקשת המשטרה להרחיק את לובצקי וקלר מהעיר בית שמש והם שבו לבתיהם.

בתוך כך, בשעות הצהרים (א') מספר קיצונים הפגינו ברחוב נהר הירדן בבית שמש במחאה על ההחלטה על נסיעת קווי אוטובוס ללא הפרדה בעיר. המפגינים הפרו את הסדר במהלכן ניסו למנוע את המשך נסיעת האוטובוסים. שלושה מפרי סדר שלא נשמעו להוראות השוטרים וחסמו את הציר נעצרו על ידי כוחות המשטרה.
הפגנה שחרור משטרה מעצרים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד