כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קמפיין המחאות יוצא לדרך: "באו פריצים - יש עתיד מבקשת להחריב"

המאבק סביב חילול בית הכנסת של חסידות גור בערד: 'קמפיין המחאות' ברחובות הערים החרדיות יוצא לדרך. תחת הכותרת "באו בה פריצים וחילולה", מארגני המחאה מפנים אצבע מאשימה וישירה אל עבר מפלגת "יש עתיד": "מנסים להחריב את קול יעקב"

(Ouria Tadmor/FLASH90)
(Ouria Tadmor/FLASH90) צילום: Ouria Tadmor/FLASH90

המאבק סביב חילול בית הכנסת של חסידות גור בערד: 'קמפיין המחאות' ברחובות הערים החרדיות יוצא לדרך. תחת הכותרת "באו בה פריצים וחילולה", מארגני המחאה מפנים אצבע מאשימה וישירה אל עבר מפלגת "יש עתיד".

ל'בחדרי חרדים' הגיעו המודעות המפרטות את ‏סדרי העצרת. במודעות נכתב בין היתר: "אנשי יש עתיד שבזדון לב מבקשים להרוס להחריב ולהשבית את קול יעקב המצפצף בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ומבקשים לפגוע בפח השמן הטהור ולהצר לישראל מאוד, בתחבולות ובמעשים נוראיים ה"י".

("שיבינו שאנחנו עושים בלגן". ליצמן ב"כינוס החירום" עם הנציגים החרדים)

במודעה מפרטים כי הדבר המרכזי הוא "חילול היכל בית הכנסת המרכזי בעיר ערד בעזות מצח".

"על כן" כותבים במודעה, "במצוות מרנן ורבנן שליט"א נתאסף כולנו כאיש אחד בלב אחד לעצרת תפילה וזעקה ברחובה של עיר לומר למשחית הרף ולהכריז כי היה לו תהיה".

מודעות נוספות קוראות "לא נוכל להחריש בעת הזאת היו לא תהיה".









המאבק, עליו דווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", יצא לדרך בהוראת הרבי מגור, כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", זאת על רקע חילול בית הכנסת בערד על ידי פעילי "יש עתיד" בעיר, בראשות ראש העיר ניסן בן חמו, כך לפחות לטענת אנשי גור.

מנגד, בעירייה טענו לאורך כל הדרך כי מדובר במאבק פוליטי גרידא ולא במלחמת דת, כפי שמנסים אנשי החסידות להציג לציבור. עם זאת, נראה כי גדולי הרבנים לא השתכנעו מהטענות של אנשי "יש עתיד" ונתנו אור ירוק למאבק.
יש עתיד חילול בית הכנסת בערד חסידות גור מודעות הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד