ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"חשש שיברח מהארץ"; ח"כ ערבי חשוד בעבירות ביטחון

חבר הכנסת באסל גטאס מ"הרשימה המשותפת" חשוד כי העביר 15 מכשירים סלולריים לאסירים ביטחוניים. דיווח: קיים חשש שינסה להימלט מהארץ, כמו שעשה בן דודו, ח"כ לשעבר עזמי בשארה

באסל גטאס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
באסל גטאס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת באסל גטאס מ"הרשימה המשותפת" חשוד בעבירות ביטחון וייחקר במשטרה. על פי החשד, כפי שפורסם לראשונה על ידי משה נוסבאום בערוץ 2, גטאס חשוד בהברחת 15 טלפונים ניידים קטנים לשני אסירים ביטחוניים, אנשי פתח, בכלא קציעות.

אחד מהם נידון ל-37 שנות מאסר על רצח והשני נידון למאסר של 15 שנים. החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני. אנשי שירות בתי הסוהר מנעו את ההברחה.

עם צאתו מהביקור בכלא הגיעו אליו חוקרים של יחידת להב 433 וביקשו ממנו להתלוות אליהם. על-פי החשד, גטאס סירב לכך בנימוק שיש לו חסינות מתוקף תפקידו כחבר כנסת. החוקרים הודיעו לו כי הוא יוזמן לחקירה ביחידת להב 433.

על פי הפרסום של נוסבאום, היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לזמנו לחקירה באזהרה. גורם במשטרה העלה חשש שגטאס ינסה להימלט מהארץ כפי שעשה בזמנו בן דודו, ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שאף הוא נחשד בעבירות ביטחוניות.

ח"כ באסל גטאס מסר בתגובה: "המשטרה סימנה את בל"ד ורוצה לפגוע בה פוליטית בכל דרך. אין לי מה להסתיר, לכן אתייצב לחקירה. ניסיונות הפחדה מסוג זה לא ישברו את רוחה של בל"ד. כך היה וכך יהיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפרסום ואמר כי "במידה והחשד נגד חבר הכנסת גטאס יתברר כנכון- הרי שמדובר בעבירה חמורה נגד ביטחון המדינה ואזרחי ישראל. מי שפוגע בביטחון המדינה צריך להיענש בחומרה ואסור שיכהן בכנסת ישראל".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הגיב לפרשייה הביטחונית ואמר "החשדות כנגד ח"כ באסל גאטס הינם חמורים ביותר ואם לא היה מדובר בח"כ, כנראה שהוא היה במעצר לאור חומרת החשדות. חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת, אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים. ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".

שר הביטחון ויו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו; "רק עוד הוכחה בשרשרת לכך שהרשימה המשותפת היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת. מעזמי בשארה ועד בסאל גטאס, עבור בנציגת המרמרה בישראל חנין זועבי ושאר חבריהם - נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל - אלא לא יהיו אזרחי מדינת ישראל".
באסל גטאס הברחת טלפונים עבירות ביטחון הימלטות מהארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד