כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: כך מתקצבת עיריית ירושלים מהכסף שלכם חילולי שבת

חשיפת "בחדרי חרדים": עיריית ירושלים מממנת אירועי חילולי שבת המוניים מהקופה הציבורית - מהכסף של כל תושב חרדי, זאת באמצעות "מסלול עוקף בעיות" - מימון אירועים הנערכים ב"ימי שישי ואל תוך הלילה" • הפרטים המלאים

חשיפה: כך מתקצבת עיריית ירושלים מהכסף שלכם חילולי שבת
פלאש 90

חשיפת "בחדרי חרדים": עיריית ירושלים מממנת אירועי חילולי שבת המוניים מהקופה הציבורית - מהכסף של כל תושב חרדי המתגורר בעיר.

על פי המידע שהגיע לידי "בחדרי חרדים", עיריית ירושלים תקצבה - ביודעין או שלא ביודעין - את פרויקט 'יוצרים בלילה', במסגרתו מחוללת השבת בירושלים מזה תקופה ארוכה, זאת לאחר שהעירייה אישרה תקציב מכובד למימון האירועים הללו.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי העירייה, במסגרת 'רשות הצעירים' ועל פי מדיניות ידועה, יוזמת בשנים האחרונות מספר רב של תכניות לחזוק "חיי הלילה" בסדרת אירועים ושיתופי פעולה של העירייה עם פרויקטים של ארגונים ועמותות.

בתקנון ובקריטריונים למימון ותקצוב נקבע – על פי החוק המחייב – כי האירועים יתקיימו אך ורק בלילות החול. על אירועים המתקיימים בלילות שבת, לכאורה, אין לעירייה אפשרות להעביר מימון.

אבל רק לכאורה, זאת מאחר ופרויקט "יוצרים בלילה" הצליח לעקוף את המגבלה הזו בצורה מתוחכמת. הפרויקט הגיש חוברת ובה סקירה על 69 אירועים ללילות נובמבר-דצמבר, כשהכניסה לכל האירועים הינה במימון העירייה וללא כל עלות לאזרח. על אירועי ליל שבת כתבו מבקשי התקציב, כנראה תוך הטעיה מכוונת, כי הם יתקיימו בימי שישי, וכך הצליחו להעביר את אישור התקציב בעירייה. אולם כעת, בפרסומים לציבור, מופיע גלויות ומפורשות כי האירוע מתוכנן "אל תוך הלילה", כלומר, תוך חילול שבת.

פרט נוסף וחשוב שעולה מעיון בחומרים הקשורים לפרויקט, מוביל לחשד לעבירה חוקית נוספת, שמסירה את הלוט התרבותי התמים שיוזמי הפרויקט עטו על עצמם כדי שיוכלו לקבל תקצוב מהעירייה. מעקב של כמה פעילים ירושלמים העלה כי באירועים אלה מתקיימת מכירת תקליטים, דבר האסור על פי חוק, ומה שעומד בסתירה להגדרתם כ'אירועי תרבות' גרידא.

החומר הועבר לגורמים הרלוונטיים ולעסקנים שהודיעו כי יפנו לגורמי האכיפה, לחברת עדן ולאגף התרבות, שיבדקו את הפרשה ללא משוא פנים.

מעיריית ירושלים נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "אין כל שינוי בעמדת העיריה לגבי שמירת הסטטוס קוו כפי שהיה כל השנים".

גורם חרדי בכיר בעירייה מסר כי "אין כל חדש באירועים אלו. כל אירועי העירייה בימי שישי מסתיימים כשעה וחצי לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש כשעה וחצי לאחר צאת השבת".

אולם גורם המעורה בפרשה מדגיש ל"בחדרי חרדים" את הפרטים שגורמים בעירייה מנסים להעלים: "המיזם המתוקצב הנוכחי של 'יוצרים בלילה' קיבל מימון תחת ההגדרה 'אירועי לילה', בהתאם לרצונה של העירייה לעודד אירועים מעין אלה".

לדבריו, "הגשת הבקשה התייחסה ל-69 אירועים בחודשי נובמבר-דצמבר כשבמסמכים שהוגשו לעירייה הוצהר כאילו אירועי שישי לא יתנהלו בליל שבת, מה שהוכחש על ידי פרסומי היזמים עצמם בהם קראו לציבור ליהנות מאירועים שיימשכו "אל תוך הלילה", מה שאומר חילול שבת על כל המשתמע מכך".
חילול שבת עיריית ירושלים יוצרים בלילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד