י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

גפני וליצמן בדרך למלחמת עולם?

האם השקט והשלווה ב'יהדות התורה', ובפרט בין שני הקודקודים - שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, קרב אל סיומו? המאבק הפעם: לאן ילכו 120 מיליון השקלים של הסיעה

גפני וליצמן. מה יהיה על "כספי המריבה"? (הדס פרוש, פלאש 90)
גפני וליצמן. מה יהיה על "כספי המריבה"? (הדס פרוש, פלאש 90)

האם השקט והשלווה ב'יהדות התורה', ובפרט בין שני הקודקודים - שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, קרב אל סיומו?

במשך תקופה לא קצרה השקט נשמר במפלגה וקרבות הקרדיטים האישיים נגוזו, אולם היום (ראשון) הם שוב עלו, הפעם מכיוונו של השר ליצמן.

הזעם של שר הבריאות יצא לאחר שלטענתו, אנשי גפני העבירו לאוצר מסמך חלוקה ל-120 מיליון השקלים שהוכנסו להסכם הקואליציוני ושאמורים להתחלק שווה בשווה בין ששת הח"כים של המפלגה.

על פי הטענות, האוצר שיגר מכתב שמוען לליצמן ולגפני, בו למעשה הם נשאלו להיכן אתם בוחרים לנתב את הכסף, זאת לקראת הגשת התקציב. ליצמן לא אהב שגפני החזיר לאוצר תשובה ובה חלוקת הכספים ללא התייעצות מוקדמת עימו, מה שגרם לו להתבטא נגד גפני, לראשונה לאחר זמן רב שנרשמה דממה בזירת הלחימה בין יו"ר ועדת הכספים לשר הבריאות.

מנגד, בסביבתו של גפני לא מבינים על מה המהומה. לטענתם, גפני לא ניסה לעקוף את ליצמן אלא העביר את החלוקה על פי בקשת האוצר - כפי החלוקה שהייתה מקובלת עד כה בפעמים קודמות - לישיבות ולת"תים.

למרות המתקפה של ליצמן, ל"בחדרי חרדים" נודע כי האסטרטגיה של "דגל התורה" היא לא להגרר אחרי ליצמן למדון הזה. "הופתענו לחלוטין מהגישה של ליצמן במקרה הזה, אבל לא ניתן לו את התענוג ואנחנו לא מתכוונים להשיב לו ולהרחיב את המהומה. דרך השלום היא דרכינו ולא נפר אותה", אמרו הערב גורמים בכירים ב"דגל התורה" ל"בחדרי חרדים".
יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד