כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דגל התורה מציגה: תומכים במאבק של גור בערד, אך לא מצטרפים למחאה

במפלגת 'דגל התורה' בוחרים לתמוך במאבק שמנהלת גור בערד ואף מקדישים למקרה את מאמר המערכת בביטאון "יתד נאמן" הבוקר • מנגד מבהירים במפלגה הליטאית - אנחנו לא נצא להפגנות שייערכו השבוע, משום שכך דעת רבותינו

חסידי גור
חסידי גור צילום: Ouria Tadmor/FLASH90

מפלגת 'דגל התורה' וביטאונה 'יתד נאמן' תומכים במאבק נגד ראש עיריית ערד המצר את צעדי הציבור החרדי בעיר, אך לא מצטרפים לעצרות ולהפגנות שיתקיימו לאורך השבוע.

ב'דגל התורה' מסבירים כי - "יש הבדל בין תמיכה במאבק נגד ראש העיר לבין לצאת להפגנות, שרבותינו לא מורים לנו". עם זאת, 'יתד נאמן' מביא הבוקר (שני) את דעתם גדולי האדמו"רים ובראשם האדמו"ר מגור על כך שיש לצאת להפגנה. "בהוראת גדולי האדמו"רים, המונים נערכים לתפילה ומחאה בעקבות הפגיעה המתמשכת של ראשי ערים ברחבי הארץ בציבור החרדי", נכתב בעמוד הראשון.

בנוסף, במאמר המערכת של העיתון הבוקר, מתייחסים בארוכה לראשי הערים ברחבי הארץ המתנכלים לציבור החרדי תחת הכותרת - "לא יהיה "תחום מושב חרדי" במדינת ישראל".

במאמר ביתד נאמן כותבים כי - "המחאה החריפה המושמעת בימים אלו נגד תופעת ראשי הערים המתנכלים לציבור התושבים החרדי בעירם, ששיאה במקרה המזעזע של הפגיעה הנוראה בקדושת בית הכנסת בערד – מקיפה מטבע הדברים את כל חוגי היהדות החרדית. כל מי שלב יהודי בקרבו, מוקיע ומגנה את המעשה השפל של אותם "מפגינים", שהעזו לחלל כך את קדושתו של בית תפילה יהודי בעיצומה של שבת קודש, ולא פחות מכך (ואולי אף יותר) – את אלו העומדים מאחוריו, את אלו שזרעו ברינה את זרעי ההסתה – וקצרו בדיצה את פירותיה הבאושים.

"הסתה מכוערת זו, הפכה לצערנו בעת האחרונה לתופעה בכמה וכמה ערים, שראשיהן סבורים כי יש בכוחם להתעמר בתושבים בעירם הנמנים עם חוגי היהדות הנאמנה, להתנכל להם בכל דרך, למנוע מהם מבנים נאותים לתפילה ולמוסדות החינוך שבהם גדלים ילדיהם, לפגוע בנציגיהם שנבחרו בבחירות דמוקרטיות, והחמור מכל: ליצור 'דה-לגיטימציה' לעצם מגוריהם בערים אלו. כך הפכו כמה מראשי הערים בישראל למסיתים מקצועיים, ומה לנו כי נלין על התושב החילוני ששומע, מפנים את המסר – וקם לעשות מעשים?!".

ביתד מסבירים כי ערד היא חלק ממגמה כוללת יותר - "המקרה המחריד שארע בערד, איננו מקרה "מקומי". הוא חלק מתופעה ארצית ידועה, אף כי עדיין מוגבלת, שקבלה ביטוי חריף יותר ומסוכן ביותר, שנגדו יש למחות בכל התוקף, אך לא צריך להגיע לאירועים בעלי נימה אנטישמית מובהקת כדי להתקומם נגד אותם ראשי ערים המסיתים נגד הציבור החרדי. הדוגמאות שעל הפרק הן חיפה, מודיעין, ערד והשכונות המעורבות בירושלים. הבעיות מוכרות היטב לנציגי "דגל התורה" המקומיים, הפועלים בכל כוחם לפתרון הבעיות, בשיתוף פעולה עם חברי הכנסת של "דגל התורה"".

ביתד מסיימים בקריאה - "אם ראשי הערים הללו – מחיפה ומודיעין דרך ערד וירושלים – יידעו כי לפניהם עומד כוח חרדי מלוכד, שדואג בכל כוחו ועוצמתו לצרכי כלל התושבים החרדיים מכל החוגים, וציבור חרדי בכל רחבי הארץ שעומד יחדיו כחומה בצורה נגד פגיעה כלשהי בצרכיו הלגיטימיים של כל תושב חרדי באשר הוא – בלי ספק יחשבו פעמיים בטרם יעזו להתנכל לו ולצרכיו הלגיטימיים".
ערד ערד גור דגל התורה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד