כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אלקין קורא להדיח את ח"כ באסל גטאס

לאור החקירה שנפתחה נגדו קורא הח"כ הליכודי להפעיל את חוק ההדחה נגד חבר הכנסת מבל"ד

באסל גטאס, צילום: פלאש90
באסל גטאס, צילום: פלאש90

לאחר שפורסם כי חבר הכנסת באסל גטאס מ'הרשימה המשותפת' חשוד שהבריח טלפונים סלולריים לשני אסירים פלסטינים, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לזמנו לחקירה באזהרה - השר זאב אלקין מ'הליכוד' קורא להפעיל את חוק ההדחה נגד גאטס.

בפנייה לחברי הכנסת כתב אלקין: "במסגרת חוק ההדחה, אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעה הזו של כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 7 א לחוק יסוד הכנסת".

לדבריו, "אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם היום להפעלת המנגנון בחוק שאושר בקדנציה הזו, אותו קידמתי לפי בקשת ראש הממשלה, ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ באסל גאטס באופן מידי.

"העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גאטס לא מביע שום חרטה. בהתחשב בזה שהמיצוי ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור. בואו נשים לזה קץ", הוסיף לסיום.

השר יריב לוין מ'הליכוד' אמר הבוקר כי "בית המשפט מאפשר להם לחברי הכנסת האלה להתמודד למרות שהם נפסלים על ידי ועדת הבחירות, זו לא דמוקרטיה זו אנרכיה. לאנשים האלה לא רק אין מקום בכנסת אני לא חושב שיש להם זכות בכלל להחזיק באזרחות ישראלית ובטח ובטח שמקומם בבית הסוהר".

מנגד, ח"כ באסל גטאס מסר בתגובה כי - "המשטרה סימנה את בל"ד ורוצה לפגוע בה פוליטית בכל דרך. אין לי מה להסתיר, לכן אתייצב לחקירה. ניסיונות הפחדה מסוג זה לא ישברו את רוחה של בל"ד. כך היה וכך יהיה".
באסל גטאס בלד אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד