כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מיליארדר ישראלי נחקר; הפרטים המותרים לפרסום

איש עסקים ישראלי עוכב לחקירה ביאח"ה בחשד לתשלום שוחד של מיליוני דולרים לעובדי ציבור בגינאה קונקרי

מיליארדר ישראלי נחקר; הפרטים המותרים לפרסום

איש עסקים ישראלי עוכב הבוקר (ב') לחקירה ביחידה ארצית של משטרת ישראל בחשד למעורבותו בפרשה חובקת עולם ורחבת היקף, מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון.

על פי החשד, שילמו איש העסקים הישראלי ומעורבים נוספים, ישראלים המתגוררים לרוב בחו"ל, שוחד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בקונקרי בירת גינאה, בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים שם.

החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארה"ב, שווייץ, קונקרי וישראל, זאת במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת ה-oecd כנגד תופעת השוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם. החקירה מלווה מראשיתה על ידי פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה.

לאור החשד למעורבות הישראלים ולהיבטים הנגזרים מפעולתם הפלילית לכאורה בחו"ל ונוגעים לישראל, ניהלה משטרת ישראל בתיאום עם הרשויות בחו"ל חקירה סמויה אשר ביססה את החשדות, זאת בהמשך לחקירה הגלויה שנוהלה בחו"ל ולממצאי שורת פעולות חקירה שבוצעו במסגרתה.

הבוקר, עיכבה כאמור יחידה ארצית של משטרת ישראל, איש עסקים ישראלי בגין החשד למעורבותו בפרשה וערכה חיפוש בביתו ובמשרדיו. בהתאם להתפתחות החקירה וככל שייעצר, יובא איש העסקים לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבימ"ש השלום בראשל"צ. החקירה הגלויה בהקשר הישראלי בראשיתה וצפויים נחקרים נוספים.

יצויין כי בשנת 2012 דיווח ה"פיננשל טיימס" הבריטי על חקירה שמתנהלת נגד המיליארדר הישראלי, בחשד למתן שוחד וטובות הנאה לבכירים בגינאה, בתמורה לרכישת מכרה כרייה בסכום נמוך. בהודעה לתקשורת מסרה הקבוצה שמדובר ב"קמפיין השמצה זדוני". כשנה לאחר מכן דווח כי משטרת שווייץ פשטה על ביתו בז'נבה, בהוראת משרד המשפטים של שווייץ, לבקשת ממשלת גינאה.

ב-2015 העיתון הבריטי פרסם שוב כתבה בת ארבעה חלקים על עסקיו של המיליארדר הישראלי בגינאה. באותה השנה גם דווח בתקשורת כי איש העסקים חשוד יחד עם חבריו על ידי הרשות הרומנית למלחמה בשחיתות בניסיון להשתלט על קרקעות מדינה באמצעות הונאה ושוחד, ובכך שגרמו לנזק של 136 מיליון אירו לרומניה, אולם המיליארדר הישראלי הגיב אז "אין לדברים שום שחר".
איש עסקים גינאה שוחד גינאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד