כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר סאגה: חבר המועצה מעץ יכהן בוועדת ארנונה

לאחר סאגה ממושכת שכללה פניה לבג"צ ואף למשרד הפנים - הושלם מינוי נציג סיעת "בני תורה" בבני ברק לוועדת הארנונה, חרף ההתנגדות העזה שהטילה על המהלך סיעת "דגל התורה"

נציגי עץ מלאכי ורוחמקין. צילום: יהודה פרקוביץ
נציגי עץ מלאכי ורוחמקין. צילום: יהודה פרקוביץ

סאגה משפטית של שנתיים וחצי באה לסיומה אמש (ראשון) בניצחון של נציגי סיעת בני תורה - עץ של הפלג הירושלמי בעירית בני ברק: לאחר שמשרד הפנים הביא לידי מעשה את פסיקת הבג"ץ כי התפטרותו של חבר המועצה יעקב וירז'בנסקי, ומינויו לחבר ועדת ההנחות בארנונה לא תקף.

כזכור, לאחר הבחירות המוניציפליות בחשוון תשע"ד, פרש חבר מועצת העיר יעקב וירז'בנסקי מדגל התורה ונותר כסיעת יחיד באופוזיציה, הזכאית לתקן בוועדה הנחות בארנונה.

בתגובה פנו נציגי 'בני תורה' לבית המשפט בתואנה כי העריקה לספסלי האופוזיציה נועדה למנוע מהם את המינוי בועדת הארנונה. בני תורה עתרו באמצעות עורכי הדין איתן ובנו אורי הברמן לבית המשפט. שני הנימוקים העיקריים לתביעה היו: 1. נציג בוועדה מגיע לסיעה הגדולה באופזוציה שזה בני תורה שלה שני נציגים. 2. התפטרותו של וירז'בנסקי הייתה למראית עין בלבד והוא בשר מבשרה של דגל התורה בכל תפקידיו האחרים.

בית המשפט העליון קיבל את עתירתם. בין הדברים כתב השופט ניר הנדל כי וירז'בנסקי "אינו יכול להיכלל בבחירות למועצה שלאחריה ברשימת מועמדים שהגישה סיעה של המועצה היוצאת או סיעה של הכנסת". כמו כן החוק קובע כי הוא "לא יהיה במהלך כהונת אותה מועצה, לראש העיריה או לסגן ראש העיריה", וכמובן לא בועדת ההנחות בארנונה.

יחד עם זאת קבע בית המשפט כי וירזבינסקי לא יוכל בפעם הבאה להיות חבר עיריה מלבד הוצאות המשפט אשר הוטלו עליו ועל העיריה, ועליו נפסק לשלם 20,000 שקלים הוצאות משפט. בנוסף - בפעם הבאה הוא לא יוכל להיות אף ברשימת המועמדים לכנסת.

מיד לאחר פסיקת בית המשפט הופץ בסדר היום לחברי מועצת העיר, כי תיערך הצבעה למינויו של נציג בני תורה לתפקיד, דבר שעורר את זעמה של "דגל התורה" הרואה בפיטוריו של וירזבינסקי פגיעה בדגל התורה. בעקבות כך הודיעו בדגל התורה כי הם מתנגדים למינויו של נציג "בני תורה" משה מלאכי לועדת הנחות בארנונה.

בישיבת מועצה שהתקיימה בשנית, אמר היועץ המשפטי שקיבל מכתב מכל חברי דגל התורה בעירייה בהם קקון, רובינשטיין, כהן, שפירא, שוקרון, ושטרן שכתבו מכתב ליועץ המשפטי על התנגדותם למינוי מלאכי. בהתאם לכך הם ביקשו מחברי המועצה לאשר את בקשתם לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי למשרד הפנים טרם אישור המהלך.

בכדי שבינתיים הוועדה תוכל להתכנס, ראש העיר חנוך זייברט הציע ש"בני תורה" יחליפו את המועמד משה מלאכי ביו"ר הרשימה חיים רוחמקין, אך בני תורה עמדו על ההחלטה המקורית של הועדה הרוחנית של הסיעה למנות את מלאכי לחבר הוועדה, ולפיכך מלאכי סירב להצעה. ועל כן החליט ראש העיר להוריד את ההצבעה מסדר היום.

בעקבות כך פנו נציגי בני תורה רוחמקין ומלאכי בבקשה בהולה למשרד הפנים, באמצעות עו״ד הסיעה הברמן, בכדי לאשר מיידית את החלטת בית המשפט העליון ובכך להביא הלכה למעשה לסיום הסאגה ולמינוי מלאכי לחבר מן המניין בועדת ההנחות בארנונה, המונה שלושה נציגים בלבד.
משרד הפנים קיבל את עמדת בני תורה והוציא הנחייה למינוי מיידי של מלאכי לועדת ההנחות בארנונה.

בימים הקרובים תחל הועדה לפעול שוב לאחר עיכובים ממושכים ובהשתתפות נציג בני תורה.
בסיעת בני תורה מברכים על סיום הסאגה המביכה, ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' הם אומרים - "זה גרם סבל רב לתושבים אשר לא קיבלו זמן ממושך את ההנחה הנדרשת בארנונה".
חיים רוחמקין משה מלאכי בני תורה הנחות בארנונה עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד