י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מרגש: לאחר חמש בנות - הפצוע שניצל פעמיים חבק בן

סיפור הנס הכפול של משגיח הכשרות שניצל מפיגוע ואז ניצל מגידול הגיע לסיומו החגיגי השבוע, והוא הודה ברגש

משגיח הכשרות ר' דניאל כהן בברית לבנו
משגיח הכשרות ר' דניאל כהן בברית לבנו

זה היה ביום שני כ' חשוון תשע"ו, טרור הסכינים הכה בכל מקום וכמעט בכל עיר, גם העיר ראשון לציון חוותה פיגוע שהתפרס על פני כמה זירות, בשעות אחר הצהרים של אותו יום סמוך לשעה 15:15 בצהריים, שעה שהמון אדם חוזרים ממקום עבודתם, מחבל כבן 19 תושב חברון הספיק לדקור שלושה בני אדם - שניים קשה ואחד קל. אחד הפצועים היה ר' דניאל כהן תושב נווה אחיעזר בעיר בני ברק, ששימש משגיח כשרות במועצה הדתית בעיר, שוחט ומוהל.

המחבל הפתיע את המשגיח שהיה עם שקית וספרי קודש בידיו שנעלמה מהזירה, הוא דקר אותו בגבו. כהן פונה לבית החולים אסף הרופא, הוכנס לחדר ניתוח כשמצבו קשה ולא יציב. בחסדי שמים הצליחו לייצב את מצבו, ורבים קראו פרקי תהילים לרפואת דניאל בן ידידה.

בשבוע האחרון, שנה ומשו אחרי, סגר דניאל מעגל לאחר חמש בנות במשפחתו וחבק בן ראשון, אותו הכניס בסוף השבוע שעבר בבריתו של אברהם אבינו בהתרגשות יתירה ובהודיה על שרשרת הניסים הגדולה שעבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשמחה המצומצמת השתתפו בני משפחה, מכרים וידידים שבאו לשמוח בשמחתו. הרגע המרגש מכל היה כשהאבא, שהיה במצב קשה, שימש גם כ'מוהל' של בנו וקיים את המצווה בעצמו ויקרא שמו בישראל: "אלחנן" בן הרב דניאל.

בראיון לאחר שניצל סיפר לרדיו קול חי על הניסים שעבר מרגע שנדקר, "הייתי בתחנה המרכזית וחיכיתי לקו פנימי שיקדם אותי למקום הבא לצורך בדיקה. חיכיתי לאוטובוס ולא ראיתי משהו חשוד. התקדמתי מעט ולפתע תקף אותי המפגע וחנק אותי.

"הרגשתי שהמפרקת שלי עוד מעט יוצאת, הוא הוציא את הסכין וניסה לערוף לי את הראש. ניסיתי עם היד שלי להזיז אותו ואז הוא בא לתקוע לי את הסכין בגרון. הטיתי את הראש ואז הוא פגע לי בלסת, ליד האוזן. הוא הפיל אותי לרצפה ואז דקר אותי מספר דקירות לאורך צד שמאל של הגוף - בחזה, בבטן בכתף.

"תפסתי לו את הרגל וניסיתי לקום. נתתי לו מכות אבל לא הצלחתי לקחת ממנו את הסכין. עובר אורח ניסה לזרוק פח אשפה לכיווננו ואז המחבל ברח ואני ברחתי גם. הייתי במצב קשה מאוד. לאחר מכן דפקתי לנהג שיפתח לי את האוטובוס. הנהג הכניס אותי במהירות לאוטובוס. רכנתי על הכיסא האחורי. ניסו לעצור לי את הדימום. שאלו אותי מה קרה וגנחתי מכאבים. התחלתי לומר שמע ישראל".

אלא שבהמשך, התברר שהפיגוע היה בעל ערך רב מבחינתו של ר' דניאל כהן. "כשכוחות ההצלה הגיעו לזירה הייתי עוד בהכרה עד שנכנסתי לבית החולים אסף הרופא - שם הרדימו אותי, נכנסתי לניתוח של ארבע שעות. הניתוח עבר בשלום, הוציאו לי את הטחול וחתיכה מהכבד. המעיים נפגעו. תוך כדי שהם טיפלו באיברים הללו, גילו מעל המעי הגס גידול שלא ידעתי שיש לי. כרתו לי את הגידול ותפרו לי את כל מה שצריך. ברוך השם הגעתי למצב שתוך שבוע ימים הייתי במצב טוב. אמרו לי שגילו לי את זה תוך כדי הניתוח. אם לא הייתי כורת את זה, זה יכול היה להחמיר".

הפיגוע הציל לו את החיים. כך גם בשמחת הברית סיפר כי בורא עולם זימן לי את הניתוח כדי להציל את חיי, וגם ניצלתי מהפיגוע בכך שהוא לא פגע לי באיברים חמורים יותר, ולא קרה שהפכתי לצמח. "נכון שהפיגוע היה קשה אבל קיבלתי את החיים במתנה מכל הכיוונים וכעת חבקתי בן אחרי חמש בנות".
הרב דניאל כהן משגיח כשרות פיגוע בראשון לציון שמחת הברית מצב קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד