ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מרכז ספיר • הרמטכ"ל אייזנקוט מגיב לחשיפת בחדרי: לא נקים מרכז בין-דתי ברובע היהודי

במכתב מיוחד אותו שיגר לסגני השרים פרוש ובן דהן בנוגע למאבק תושבי הרובע היהודי נגד תכנית צה"ל להפוך את בניין ספיר למרכז בין דתי שיחשוף את חיילי צה"ל לערכי הנצרות והאסלאם - מנסה הרמטכ"ל להרגיע את המהומה • המכתב המלא

איזנקוט, צילום: פלאש90
איזנקוט, צילום: פלאש90

המאבק על צביון הרובע היהודי שדווחה לראשונה ב"בחדרי חרדים", ומחאת תושבי ורבני העיר העתיקה - מקבלת התייחסות מלשכת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, כפי שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים'.

במכתב שנשלח לסגן שר הביטחון אלי בן דהן ולסגן שר החינוך מאיר פרוש, הכחישו בלשכת איזנקוט כי צה"ל מתכוון לרכוש את מבנה ספיר בעיר העתיקה עבור הקמת מרכז בין דתי, שיחבר בין החיילים לנצרות ולאסלאם.

"בהמשך למכתבך שבסימוכין אעדכנך כי תוכן הדברים נבחן על ידי הגורמים האמונים על הנושא באכ"א ולהלן התייחסותם - צה"ל אינו פועל להקמת מרכז הסברה בין-דתי בירושלים", הובהר. "צה"ל פועל להחזרת יחידת ההסברה רובע לאכסניה ברובע היהודי בירושלים, מתוך מטרה להגביר אפקטיביות ולאפשר פעילות חינוך בנגישות גבוהה בירושלים".

בנוסף הובהר מלשכת הרמטכ"ל כי "חידת ההסברה רובע פעלה בעיר העתיקה במשך עשרות שנים וכתוצאה מאילוצים (משאבים) שוכנה באופן זמני במדרשה הצבאית בהר גילה, תוך שהיא מפעילה את תכניות החינוך בצורה חלקית תחת מגבלות רבות.

"ייעוד ותכלית הפעילות החינוכית לחיילי צה"ל בירושלים הינה הובלת תהליך חינוכי ערכי חוויתי במספר ימים תוך מתן דגש לערכי רוח צה"ל בדגש על ערך אהבת המולדת, חיזוק ההזדהות עם מורשת העם, המדינה וצה"ל ע"י חשיפה וסיור בירושלים וסביבותיה תוך עיסוק ברבדים השונים ובסוגיות ליבה ערכיות.

"העברת יחידת ההסברה הרובע לרובע היהודי בירושלים תאפשר אפקטיביות רבה יותר בפעילות חינוך לחיזוק השייכות והמחויבות, תוך העמקת ההיכרות של החייל עם מורשת עם ישראל ומדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" מסיים הרמטכ"ל.

הבהרות הרמטכ"ל מגיעות לאחר מכתבו החריף של סגן שר החינוך מאיר פרוש לשר הביטחון אביגדור ליברמן וכי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בו הוא דורש ממנו להתערב ולעצור את רכישת 'מבנה ספיר' על ידי משרד הביטחון, בטענה כי רבני העיר העתיקה סבורים כי הדבר יגרום לפגיעה חמורה בצביון החרדי והדתי עד כדי "אביזרייהו דעבודה זרה", כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

פרוש הבהיר לשר הביטחון כי "רבני הרובע היהודי מתנגדים נחרצות להקמת המרכז... מאחר שמדובר בשכונה שמרבית תושביה אנשים דתיים וחרדים ומוסדות תורה רבים מצויים בה. הם חוששים מאוד משינוי בצביון השכונה, בין אם מדובר במרכז לימודים, מקום לעריכת מפגשים או אכסניה לחיילים". הוא הוסיף כי "אבקשך, בכל לשון של בקשה למנוע את הקמת המרכז הנ"ל בלב בלבו של הרובע היהודי, בהתחשב בכך שהדבר מנוגד לכל היגיון לאור הרכב האוכלוסייה במקום. אודה לך מאוד על פעילותך והשתדלותך בנידון ואשמח לקבל עדכון בנעשה".



מרכז ספיר הרובע היהודי איזנקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד