י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

למה גבר מסתובב באולפנה לנשים? • טור זועם

יענקי פרבר תוהה האם ראיתם פעם אישה המכהנת כמשגיחה בישיבה? מדוע הדבר שונה כשמדובר במקרה ההפוך ולגבר מתאפשר להסתובב במוסד לימודי לבנות?

למה גבר מסתובב באולפנה לנשים? • טור זועם
ל

האם ראיתם פעם אשה בתפקיד משגיחה באחת הישיבות?

שוב נעצר "רב" חרדי (לפחות ככה הוא נראה) באשמת מעשה מגונה בנערת אולפנה שאותה ניהל. מחקירת האירוע עולה, שה"רב" קרא כמה פעמים לנערה למשרדו או לאיזה חדר צדדי, ושם עבר על החוק ועל איסור דאורייתא.

זו לא פעם ראשונה שגבר שמגדיר את עצמו חרדי מואשם באישומים מהסוג הזה, וכל פעם אני נפעם מחדש - איך קרה כזה דבר? למה גבר חרדי מנהל אולפנה לבנות? אין נשים שיודעות לנהל? ראיתם פעם אשה משגיחה בישיבה?

יש רבנים חרדים שמנהלים סמינרים, אבל בשלט רחוק, הם קובעים את הנהלים וכו', ומקסימום פעם בחודש נותנים נאום בפני כל הסמינר, ובזה מסתכם הקשר הפיזי שלהם למקום.

ראיתם פעם את הרב המנהל של סמינר וולף מסיע תלמידת סמינר ברכב שלו? או לוקח אותה לשיחת נפש בחדר סגור או באיזה מקלט?

אין כזה דבר "רב חרדי" שנפגש עם בנות ברכב שלו, או במשרד שלו, או במקלט צדדי, המפגש היחיד שיש לרבנים חרדים עם נשים, הוא בבית הדין.

הורים חייבים לוודא שיש להם קשר מספיק חזק עם ילדיהם, שהילדים לא יחששו לבוא לספר על דברים שקורים להם, כי בהרבה מקרים אפשר היה למנוע סבל מיותר מילדים אם הם היו מספרים להורים מיד בהתחלה.

אין לי ענין לפגוע באף מגזר, אבל רבנים או עסקנים שנפגשים עם נשים מאחורי דלת סגורה, ומואשמים אחר כך בשלל אישומים, אין לי שום רחמים עליהם, איסור ייחוד נועד בדיוק בשביל למנוע את זה.

מוסדות חינוך חרדיים לבנות לא אמורים להעסיק גברים בתפקידים שיש בהם צורך בפגישה עם נערות בחדר סגור, והורים ששולחים את הבת שלהם לכזה מוסד, שלא יתלוננו אחר כך.

לאשה לא יתנו דריסת רגל בפנימיה של ישיבה, אבל לגבר יתנו להסתובב באולפנה של בנות חרדיות?
אישה ישיבה אולפנה גבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד