כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אברך מרגל: התרגיל של חברת 'קווים'

כדי לטפל בתלונות שהגיעו ולאתר נהגים סוררים, מפעילה החברה נוסע סמוי שתפקידו לדווח על התנהגות לא הולמת של הנהג

אוטובוס קווים. צילום ארכיון
אוטובוס קווים. צילום ארכיון

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' עם תיעוד של נהגי חברת 'קווים' שמשתוללים בכבישים ונוהגים בצורה מסוכנת, ובעקבות מספר רב של תלונות נוסעים שהגיעו לחברה על נהיגה חריגה המסכנת את שלום הנוסעים ועל נהגים המשתמשים בטלפון סלולרי תוך כדי נסיעה או אי עצירה בתחנות ברחבי העיר מודיעין עלית - החליטו בחברה על פתרון יצירתי של 'נוסע סמוי'.

הנוסע הסמוי ישתלב בנסיעות באוטובוסים של החברה, כאשר תפקידו לעקוב אחר נסיעת הנהג לאורך כל הדרך ולדווח על כך לחברה בסוף היום. לפי הוראות החברה, על הנוסע הסמוי נאסר לדבר עם הנהג כלל או להזהירו - גם אם הוא נוהג בצורה מסוכנת.

'נוסע סמוי' שוחח עם "בחדרי" וסיפר כי לפי הסיכום עם החברה, עליו לעלות על האוטובוס בתחנה הראשונה ולנסוע את כל המסלול עד התחנה האחרונה, ומיד להתחיל בנסיעה חזור בקו במסלול ההפוך.

"אני צריך לבדוק ולשים לב לכל הפעולות עליהן התלוננו הנוסעים, למשל לראות שהנהג עוצר בכל התחנות ולא מדלג על אף תחנה. כמובן, לעקוב אם הנהג מתעסק עם הסלולרי או מדבר בשעת הנהיגה" אומר בעל התפקיד החדש, ומוסיף "אני צריך גם לבחון את ההתנהגות של הנהג לנוסעים, לראות כיצד הוא עונה לבקשותיהם והאם הוא אדיב לשאלות השונות."

"אני שמח לעשות את התפקיד, גם כדי לסייע ולהיטיב עם הנוסעים בתחבורה הציבורית וגם כי הדבר מהווה פרנסה עבורי. אני עושה מספר נסיעות כאלה ביום במשך החודש, בלו"ז גמיש ובזמני הפנוי, מה שמאפשר לי להמשיך בשגרת הלימוד היומיומית".

הנוסע הסמוי נבחר מתוך כלל האברכים שגרים במודיעין עלית, כדי שיתמזג בציבור הנוסעים ושהנהג לא יוכל לזהותו ולהיזהר רק בנסיעה שבה הוא נמצא. אך עצם השמועה שפשטה בין הנהגים על קיומם של נוסעים סמויים, כבר גרמה לשיפור איכות הנסיעה, מתוך חשש מדיווחי נוסעי סמויים ומקנסות שהוא עלול לקבל באם יהיו דיווחים שליליים עליו.

לא רק גברים נבחרו לתפקיד, גם נוסעות סמויות משתלבות בנסיעות בחברת קווים. אחת מהן אומרת בשיחה ל'בחדרי חרדים': "ברגע שמגיעה תלונה לגבי נהג מסוים, החברה שולחת נוסע סמוי לקו של הנהג הזה, כדי לראות האם הוא שיפר את התנהגותו, הנהג לא יודע כלל שנערך מעקב אחריו, ואני מקווה שזה אכן יהיה לתועלת ויגרום לשיפור השירות והבטיחות".

מחברת קווים סירבו להגיב לדברים.
קווים נוסע סמוי אברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד