ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עותרות דתיות יוכלו לטעון נגד נשות הכותל: תשובות עד היום

במקביל לעתירת הרפורמים בנושא הכותל הדרומי, מתעקשת קבוצת 'נשות הכותל' לאפשר להן הכנסת ספרי תורה לתפילה בעזרת הנשים הנוכחית • מולן, מתייצבת קבוצת נשים דתיות שדורשת להצטרף כמשיבות לעתירה שהוגשה לבג"ץ • היום - ההכרעה

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בעוד העיסוק המרכזי הקשור למתווה הכותל מתייחס לעתירת הרפורמים הדורשים ליישם את המתווה שהתקבל בממשלה - מתחת לפני השטח מתנהל מאבק נוסף ומשמעותי בהובלתה של קבוצת נשים דתיות שפרשו מהקבוצה המקורית של נשות הכותל.

הפורשות דורשות ביטול המתווה ופעילות בתוככי עזרת הנשים הקיימת, כולל: הנחת ארון קודש קבוע עם ספרי תורה במקום - בשם הפמניסטיות. הטיעון שלהן הוא שמתווה הכותל מפר את זכותן של הנשים להתפלל יחד עם ספרי תורה, לדבריהן - על פי ההלכה ובעזרת נשים ראויה כדת וכדין, זאת מכיוון שהכותל הדרומי לא מונהג על פי ההלכה.

מנגד, מול אותן נשות הכותל הפורשות - מתייצבות קבוצת נשים דתיות, תושבות ישראל וארה"ב הקוראות לעצמן 'נשים למען הכותל' - הדורשות מבג"ץ לדחות את עתירת הנשים הפמניסטיות - בטענה שהדבר יפגע במסורת הנשמרת שנים רבות בכותל המערבי וכי הבקשה להכניס ספר תורה לעזרת הנשים - תפגע במאות אלפי הנשים הדתיות והחרדיות הפוקדות את הכותל המערבי בכל ימות השנה, כפי שנחשף כעת ב'בחדרי חרדים'.

בנוסף, דרשו אותן נשים מבג"ץ להצטרף לעתירה הנ"ל כמשיבות לצד משרד ראש הממשלה והקרן למורשת הכותל המערבי, בעקבות כך קבע בג"ץ כי על הצדדים להשיב עד היום (שני) האם הם מתנגדים לצירופן של הנשים כמשיבות לעתירת הנשים הדתיות הפמניסטיות.

היום אמורות המשיבות הנוספות להודיע לבג"ץ האם יש להן התנגדות לצירוף, ובמידה ולא - תצורפנה הנשים הדתיות כמשיבות נגד נשות הכותל.

















נשות הכותל עתירה בגץ דתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד