כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב שרייבר על כנס בהשתתפות הראשל"צ: "ערב בילוי. תרבות יוון"

במוצאי שבת ייערך קונצרט פיוטים באשדוד, בהשתתפות הראשון לציון הגר"י יוסף ורבני העיר • אך רב הקהילה החרדית יוצא במכתב חריף נגד האירוע ואוסר על בחורי ישיבות להשתתף: "גורם למשתתפים עיוות מוחלט" • בפנים: המכתב המלא

הרב שרייבר על כנס בהשתתפות הראשל"צ: "ערב בילוי. תרבות יוון"

במסגרת אירועי 60 שנה לאשדוד, צפוי להתקיים בעיר במוצאי שבת הקרובה קונצרט פיוטים ענק, בכיכובם של הפייטנים משה חבושה ואליה והב, כאשר אורח הכבוד, מלבד רבני העיר, ראש העיר ונציגי המועצה - הוא הראשון לציון הגר"י יוסף.

בנוסף, מוצאי שבת לאחר מכן, ייערך אירוע בהשתתפות חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף, בהשתתפות שורה של זמרים ובהם ישי לפידות, אברמי רוט, אהרן רזאל ועוד.

אלא שהגאון רבי ישראל בונם שרייבר, המנהיג את הקהילה החרדית בעיר מאז פטירת אביו הגאון רבי פנחס שרייבר זצ"ל, נחשף למודעות על האירועים, בהם מזמין חבר מועצת העיר אבי אמסלם את התושבים להשתתף - ונזעק להזהיר את בחורי הישיבות בחריפות רבה לבל ישתתפו בערבים הללו.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', תחת הכותרת 'להשכיחם תורתך' תוקף הגר"פ שרייבר: "הראוני מודעה המזמינה את בחורי הישיבות להשתתף בערב בילוי עם קבוצת בעלי גרון רם על טהרת הקודש, ואוי לנו שהוצרכנו לכתוב על דברים פשוטים כאלו שאין מקומו של שום בן ישיבה בכל גיל שהוא ושום ילד תשב"ר במקומות כגון אלו, הגורמים למשתתפים עיוות מוחלט במושגי ההשתוקקות לשלמות".

הרב שרייבר לא מסתפק בכך וממשיך לתקוף את האירוע תוך שהוא מסביר כי "גרימת הערצה וסגידה לבעלי הקולות הללו הוא המשך ישיר של תרבות יוון שכל כולה הייתה טיפוח תרבות הגוף".

לסיום, מורה הרב: "על כל המחנכים מוטלת חובה מוחלטת לאסור על כל התלמידים להשתתף שם ללא שום הוראת היתר כלל".

המודעה והמכתב






ראשון לציון הרב שרייבר אשדוד פיוטים תרבות יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד