י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שמונה סופגניות - הדירוג של 'בחדרי' מ-4 עד 10

מלי אברהם יצאה למבחן טעימות: איזו סופגניה זולה יותר, היכן היא קטנה, מי שם ריבה אותנטית ואצל מי הבצק עשוי היטב - ויש גם ציונים

בתיאבון - אכילת סופגנייה בבת עין. צילום: גרשון אלינסון- פלאש 90
בתיאבון - אכילת סופגנייה בבת עין. צילום: גרשון אלינסון- פלאש 90



יום גשום ועננים שיורדים קרוב קרוב. כמעט חנוכה. יצאנו לסבב קניות וטעימות של סופגניות. הופתענו מהמבחר ומהגיוון שיש לשוק הזה להציע, המוני וריאציות של הבצק התפוח והמתוק הזה, שקצת בלבל אותנו בתחילה, עד שהחלטנו להתמקד אך ורק בסופגניות המסורתיות. פרווה. ריבת תות.

בחלק מהמאפיות מציעים אותן בגדלים שונים. אבל הטעם, כך הובטחנו, הוא אותו טעם. אותו בצק. הבאנו את כל השלל הביתה ונתנו לשלושה טועמים - שני מבוגרים ונערה אחת. קיבצנו עבורכם את התוצאות. להלן: מחירים, טעם ומרקם.

אנג'ל - המאפיה הוותיקה מציעה סוגים שונים של סופגניות חלביות ומעניינות. אבל כאמור אנחנו בקטע של הריבה. שגם הן מתפצלות: סופגניות גדולות, שמחירן 5.50, וקטנות יותר שמחירן 4.50. הטועמים היו תמימי דעים כי הסופגניה לא טעימה בעליל. הבצק דחוס, קשה, והריבה תעשייתית.
ציון:6

ברמן - תצוגה מרהיבת עין של סופגניות. מחירן: רגילה 5.70, מעוצבת פרווה 6.80, וחלבי מעוצב 7.90. כאמור, אנחנו מתמקדים בתותים. סופגניה גדולה (אין קטנה) של ריבת תות. תגובות הטועמים: טובה מאד! מעולה למעשה. הריבה, תעשייתית למרבה הצער, מפוזרת באופן מושלם בבצק.
ציון: 8.5

רמי לוי - במרכולים הללו מפליאים לעשות ומוכרים סופגניה ב99 אגורות. טעם: בהתאם למחיר: שומנית, דחוסה, ריבה נטולת טעם.
ציון: 4

תופיניי - בתופיניי החליטו לוותר על הרעיון של סופגניה בגודל מסורתי, והם מתמקדים אך ורק בקטנות. גם שם, המבחר גדול עד עצום ומפתה בססגוניותו. מחירים: ריבת תות - 5 ₪. סופגניות מעוצבות - 8 ₪. הטועמים אומרים: מעולה! בצק רך ולא מאוד שומני. ריבת פרי אמיתית!
ציון: 9.5

רולדין - הכי יקרה, והכשרות לא מתאימה לכולם. אנחנו נוהגים לאכול שם רק פרווה, בגלל השימוש באבקת חלב נוכרי. הסופגניות ברולדין הן קטנות מהגודל הקטן הרגיל. נציין את המחירים לשם השוואה. ריבת תות - (קטנה, כאמור) 5 ₪. מעוצבות קטנות - 10 ₪. מעוצבות קטנות עם מזרק במילויים שונים - 11 ₪. תגובת הטועמים: מצוינת! הכי טובה שהייתה. גודל קטן יותר מהשאר, אבל זה משאיר טעם של עוד.
ציון: 10

מאפה נאמן - נאמן מתהדרים בשטיח - סופגניות בכל הצבעים והמינים כולל דונטס. מחיר של סופגניית פרווה ריבת תות: גדולה 5.50. קטנה 4.50. סופגניות מעוצבות מכל המינים 9 ₪. דונאט 10 ₪. דירוג טועמים: הסופגניה עצמה מצוינת מאד - הבצק מעולה. שומנית במידה הנכונה. רק הריבה... הריבה בטעם של תרופה.
ציון: 9.5

מאפיית נחמה - מחירים: סופגניה גדולה – 3 שקל. דעתנו: סופגניה סבירה ותו לא. טעם שהילדים מאד התחברו אליו. הריבה - ורודה ובהירה.
ציון: 8

אינגליש קייק - גם פה ויתרו על הסופגניות הגדולות, ומסתפקים בקטנות בלבד. מחיר: קטנה ריבת תות - 4 ₪. קטנה ריבת חלב - 4 ₪. 3 סופגניות ב-11 ש"ח. נתחיל בדבר הטוב - הריבה מצויינת. הכי טעימה מכולן. ריבת פרי איכותית ולא מזלזלת. ואולם, הסופגניה עצמה... דחוסה בטעם של לחם. ולמרות זאת מצליחה להיות שומנית.
ציון: 6
סופגניה טעימות השוואה אנגל רולדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד