י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לפיד מצטט פסוקים נגד תקציבים לחרדים

יו"ר 'יש עתיד' במתקפה על הקיצוץ התקציבי למטרות פוליטיות: "למה הם כן מצאו כסף אתמול? שני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות"

לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תקף היום (ב) בחריפות את הממשלה ואת התקציבים שהועברו לחרדים.

"יש כסף. יש תקופות שאין כסף. אני מבין את זה. הייתי שר אוצר. אבל עכשיו יש כסף. אחת התקופות שבהן הקופה הציבורית מלאה בכסף, רק שבמקום לאזרחים, הוא הולך לפוליטיקה", אמר לפיד.

"מה שקרה אתמול בישיבת הממשלה הוא חסר תקדים אפילו בממשלה הזו. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה, צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכל 2 מיליארד שקל קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו לעניינים פוליטיים. כי כל מה שחשוב להם זו הפוליטיקה. הדבר היחיד שהממשלה הזו יודעת לייצר, זה מהלכים פוליטיים".

"הייתי אתמול בלילה בעפולה, מאות אנשים. אנשים טובים, ישראלים טובים שאכפת להם מהמדינה שלהם ולא מבינים למה שכחו אותם? למה שכחו את החינוך של הילדים שלהם ואת הבריאות של ההורים שלהם? למה הממשלה שכחה שהם קיימים וכל מה שהיא זוכרת זה איך לסדר קומבינות פוליטיות?"

"למה הם כן מצאו כסף אתמול? שני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות. אם באמת היה אכפת להם מאבותינו, אם הם באמת היו זוכרים מה ייצגו אבותינו, הם היו זוכרים שאנחנו קוראים בימים אלה בספר עמוס, שכתב בזעם בדיוק על זה, בדיוק על התנהגות כזו: לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. ולִקְנוֹת בַּכֶּסֶף דַּלִּים, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם... הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ, וְאָבַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ", ציטט לפיד.


לפיד גם עדכן בפתח ישיבת הסיעה על פנייתו ליועמ"ש בדרישה לפעול להסרת חסינותו של ח"כ באסל גאטס: "אם החשדות נגד ח"כ גאטס נכונים, צריך להשעות אותו מכנסת ישראל. כדי לזרז זאת פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה שיפעל מיידית להסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס. מיידית. אני מבין שהיה ניסיון להפעיל גם את חוק ההדחה. אתם תסלחו לי, אבל זה מהלך אידיוטי. ככה לא נלחמים במי שמסייע לטרור. זה ייקח שלוש שנים של הליכים משפטיים ויתקע כל הליך אחר. אם גטאס עשה מה שחושדים שעשה, הוא בוגד עלוב שצריך לשבת בבית סוהר, לא לטייל בשנים הקרובות בעולם ולספר שרודפים אותו פוליטית", אמר.

נתניהו: "יאיר לפיד איש שמאל"
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים כמו גם לסירובו של לפיד לחתום נגד ח"כ באסל גאטס בפתח ישיבת סיעת הליכוד ותקף את לפיד, אחרי שדיבר על עמונה.

"אני רוצה לשבח את תושבי עמונה, הם קיבלו את ההחלטה הנכונה – נכונה גם להם וגם להתיישבות וגם למדינה. אנחנו נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות ואני רוצה להבהיר: אין וגם לא תהיה ממשלה שתומכת יותר בהתיישבות ודואגת יותר להתיישבות מהממשלה בראשותנו – בראשות הליכוד. וזה יימשך", אמר נתניהו.

"אני רוצה להתייחס לחשדות החמורים נגד ח"כ באסל גאטס. אני חושב שהדבר מחייב חקירה מעמיקה. במידה שהחשד יתברר כנכון הרי שמדובר בעבירה חמורה ביותר נגד ביטחון המדינה ונגד ביטחון אזרחי המדינה. מי שפוגע בביטחון מדינת ישראל צריך להיענש בחומרה ומי שמזדהה עם אלה שרוצים להשמיד את מדינת ישראל – מקומו לא בכנסת ישראל.

"השר זאב אלקין כבר החל לפעול בעניין הזה והוא בוודאי ירצה להחתים חברים כאן. אני אחתום לך. אבל שמעתי שיאיר לפיד הורה לחברי מפלגתו לא לחתום. עכשיו, זה לא מפתיע אותי. זה מאכזב, אבל לא מפתיע. זה לא מפתיע כי מדובר באיש שמאל שעומד בראש מפלגת שמאל.

"יאיר לפיד מנסה להסוות את העובדה הפשוטה הזאת אבל האמת הפשוטה, שיאיר לפיד מוביל מפלגת שמאל, נחשפה עכשיו בפני כל. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו, אבל הציבור בוודאי כבר יקבע את דעתו גם עליו".

יש עתיד: "די עם הטריק המשומש"
ביש עתיד מיהרו להגיב לדברי ראש הממשלה: "נו באמת. אולי די כבר עם הטריק המשומש הזה. קודם קראתם לבנט שמאל ואז לליברמן שמאל, ואז לבוגי יעלון שמאל, ואז לרמטכ"ל אייזנקוט שמאל. עכשיו ללפיד שמאל? אולי די כבר עם אותו הטריק.

"כל פעם שראש הממשלה ושריו לא מסוגלים להתמודד עם המציאות הם פונים לאותו הטריק המטופש והעלוב הזה. ההבדל היחיד בין ההצעה שלהם לשלנו, זה שההצעה שלהם תשלח את באסל גטאס לטייל בעולם ותוציא אותו גיבור, בעוד שאנחנו מובילים מהלך שישלח אותו לכלא כמו שראוי לו".

כחלון. צילום: מרים אלסטר פלאש 90צילום: כחלון. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
כחלון. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

כחלון: "תמשיכו לטייל בעולם, אתם משקשקים מול עובדות"
גם שר האוצר משה כחלון הגיב ללפיד: "ב-18 החודשים שחלפו אנחנו עושים פעולות לטובת המשק. הגדלנו את ההוצאה הציבורית לאזרח - למרות הקיצוצים. הגדלנו תקציבים למשרדים חברתיים - למרות הקיצוצים. הגדלנו את סל הבריאות במספרים שמעולם לא ראו כאן - למרות הקיצוצים. הוספנו שכר לחיילים - למרות הקיצוצים".

"הכרזנו מלחמה בתופעה של עובדי קבלן והתחלנו מהלך אמיץ של קליטת עובדי קבלן כעובדי מדינה. אחיי העבדים אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה. כל זאת עשינו ללא ניגוח פוליטי, ללא התססה, ללא ריבים. אתם טענתם: ניסינו וביבי לא נתן לנו, האח בנט ברח לנו, אבל מה עשיתם בפועל? כלום."

השר כחלון הקריא במשך דקות ארוכות את מצע יש עתיד אל מול הביצוע של מפלגת כולנו. הדפים ממנו הקריא שר האוצר מצורפים. "אני רוצה מכם קצת הגינות. במקום לבוא ולהגיד בכנות 'נכשלנו ואנחנו תומכים בך', אתם מתחבאים. אתם גיבורים בלקשקש. כשמעמידים אתכם אל מול עובדות אתם משקשקים".

"כשיאיר לפיד היה שר האוצר, הוא אמר שפלאט זה דבר הכרחי. על רקע זה עשה פלאט של 2% ושל 4%. כשאתם עשיתם פלאט אמרתם שזה מציל את הכלכלה, כשאנחנו באוצר זה מחריב את הכלכלה. לפיד אמר שגרעון זה אסון. הגרעון שלכם היה 3.4%. אתם יודעים כמה שלי? 2.15%. אני מציע קצת צניעות. לא רוצה להגיד נכשלתם, אבל לא הלך לכם מי יודע מה. תטיילו קצת בעולם ואנחנו נמשיך לעבוד."

"בכל מה שקשור למשרד האוצר וניהול הכלכלה אתם גרים בבית של זכוכוית, אז אני מציע להפסיק לזרוק אבנים. קצת צניעות. אתם יודעים להצמיח מנדטים אבל בכל מה שקשור לצמיחה כלכלית לא הצלחתם. אני משאיר לכם כאן את כל המצע שלכם מול הביצוע שלנו שתוכלו ללמוד. אני מקווה שמהיום תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים על ניהול כלכלת ישראל."
יאיר לפיד יש עתיד תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד