כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בגלל תנאים מחפירים: 1,300 בנות חרדיות תישארנה מחר בבית

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ועד ההורים של בית הספר בית יעקב בגבעת שאול הכריז על שביתה - עקב התנאים המחפירים • בשבוע שעבר נפלה לבנה מאחת הגגות • פינדרוס ל'בחדרי': "זה מצב מטורף. צריך להשקיע יותר בשיפוצים ובאחזקה"

צילום: גוגל
צילום: גוגל

מחר (ג') תחל שביתה בבית הספר בית יעקב ברחוב בן ציון 24 בשכונת גבעת שאול בירושלים, זאת בשל תנאים נוראיים של מבנה בית הספר, כאשר 1,300 בנות - לומדות בתנאים מחפירים ביותר.

ועד ההורים בבית ספר בניהולה של מרת יוכבד אלישיב, כלתו של הגרי"ש זצ"ל, הכריז על שביתה - היות ובחלק מהכיתות אין גגות שיגנו על התלמידות מפני הגשמים ובשל תנאים מחפירים נוספים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר אחד ההורים כי בשבוע שעבר נפלה לבנה מאחד הגגות בעקבות מזג האוויר החורפי השורר בשבועות האחרונים בארץ.

סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס אומר ל'בחדרי חרדים': "מצבו של החינוך החרדי בכי רע. כשאתה מכניס פי 3 ילדים במבנה זה מצב מטורף. אני מאוד מקווה שעיריית ירושלים תצליח לקדם את התוכנית לבניית אלף כיתות בסדר גודל של כמיליארד שקל. בגבעת שאול בתלמוד תורה בונים כבר מה שיאפשר להרחיב את בית יעקב, אבל בינתיים אין ספק שצריך להשקיע יותר בשיפוצים ובאחזקה".

ישראל קולדצקי, אב לתלמידה בבית הספר, אומר לבחדרי חרדים: ״הגיע הזמן לומר לניר ברקת עד כאן .נמאס הזלזול שלו בתושביה החרדים של גבעת שאול וקרית משה. ילדות מצטופפות כמו סרדינים ללא חימום ועם בריכות מים בתוך הכיתות. המנהלת הרבנית אלישיב עושה ועשתה ללא לאות. הגיע הזמן לומר עד כאן״.

"מצב התחזוקה של בית הספר בכי רע"
לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב שנשלח בשבוע שעבר על ידי ועד ההורים להורי התלמידות, הו הם התריעו מראש על הכוונה לשבות.

"לכבוד הורי תלמידות בית ספרינו בית יעקב גבעת שאול! כידוע לכולנו, מצב התחזוקה של בית הספר בכי רע. ברזים מקולקלים, קולרים לא תקינים, חלונות שבורים, מבנים ניידים ללא מיזוג. ועוד כהנה וכהנה מפגעים המסכנים את שלומן ובריאותן של בנותינו.

בכל ימות השנה המצב גרוע מאוד, אך עתה בימות הגשמים פי כמה וכמה. ישנן כיתות מנ"ד חדשות שאין להן הגנה מינימלית מהגשם ביציאה לשירותים, הברזיות בחצר, והן נאלצות ליטול ידיים תחת הגשם השוטף, כיתות רבות דולפות, ישנם חורים בתקרה עם מים מטפטפים על השולחנות, מים המציפים את הכיתות מתחת למרצפות, כיתות לא מחוממות, שירותים מוצפים במים שאי אפשר לגשת אליהם, חלונות שבורים, דלתות שאי אפשר לסגור כדי לאטום את הכיתה מקור.

"הנהלת בית הספר עשתה כל שביכולתה, וכבר חודשים רבים פונה לעירייה שוב ושוב אך לא זכתה לפתרון. במצב הנוכחי לא ניתן לקיים את הלימודים בבית הספר בשל דאגה לשלום הילדות ובריאותן, לכן באם התקלות לא יטופלו מיידית עד יום שני הקרוב, נאלץ להשבית את הלימודים ביום שלישי כ' בכסלו ולנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותינו.

"בכבוד רב, וועד ההורים המחזק את ידי המנהלת העושה ככול יכולתה למען בנותינו".

ועד ההורים מוסיף ומבקש: "ובהזדמנות זו נבקש מההורים, כל הורה שיכול לפעול לטובת בנותינו בעירייה, או על ידי נציגים בכנסת, שיפנה ויפעיל את קשריו למען כולנו". בסיום המכתב מציינים בוועד ההורים כי עותקים נשלחו לנציגי הציבור החרדי בעיירית ירושלים.



שביתה בית יעקב בנות בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד