ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בית המשפט הכיר בנציג 'העדה החרדית' כ"קצין בית המשפט"

שמעון שישא הוא דמות מוכרת בקרב חוגי 'העדה החרדית', עסקן יוצא דופן, שכעת מקבל גושפנקא מבית המשפט

בית המשפט הכיר בנציג 'העדה החרדית' כ"קצין בית המשפט"
העסקן שמעון שישא צילום: אביר סולטן, פלאש 90

אירוע נדיר: בית המשפט בירושלים הכתיר את עסקן 'העדה החרדית', המשתייך לקהילה שאינה מכירה במדינה כ"קצין בית המשפט".

הרב שמעון שישא הוא עסקן מוכר ב'העדה החרדית'. כל תיק הקשור בעניינים ציבוריים, הפגנות ומעצרים של מפגינים בתקריות ומבצעים על רקע 'קנאי', מגיע לטיפולו. והרבה מן התיקים המשפטיים האישיים.

אפשר לומר כי את המחמאה הלא שגרתית, אותה קיבל מהשופט הרבסט, שהגדיר אותו כ"קצין בית המשפט" - הוא קיבל ביושר, שכן טיפולו בעשרות תיקים, הביאו למעמד של 'מומחה' בקרב אנשי הקהילה, לענייני משפט.

שישא, אותו סיקרנו פעמים רבות כאן ב'בחדרי', נכנס לעולם הטיפול בתיקים פליליים ומשפטיים, מאז הפרשה המפורסמת שכונתה 'האם המרעיבה'. בפרשה זו חסידי 'תולדות אהרן' - קהילה עליה נמנה שישא, פעלו בחזית עבור האם, שגם היא מבנות הקהילה.

הפרשה הפכה לסיפור כלל ארצי, הסתבכה ועברה סאגת דיונים משפטיים. בד בבד, עשרות נעצרו במהלך הפגנות שנועדו להפעיל לחץ לשיחרורה ולהביע מחאה על מעצרה. שמעון שישא נכנס אל האדמו"ר וקיבל הוראתו לטפל בעניין, זאת על אף היותו אברך ירא שמיים הדבוק בתורה. יצויין כי על פי הידוע ל'בחדרי' מדובר בעסקן שבאופן יוצא דופן אף מצדיק את התואר 'הרב' שכן הוא סיים לימודי הוראה בדרך להתמנותו כמורה צדק ודיין.



מאז, כאמור, הרב שישא הפך להיות 'סוג של' עורך דין ומטפל בכל העניינים המשפטיים של הנמנים על קהילת העדה החרדית וחרדים נוספים. בשנים האחרונות, לאחר שנכח באינספור דיונים בפני שופטים, החל אף לנהל בעצמו את ההליכים כולל הבאת תקדימים משפטיים. כשלעיתים, כשהדבר אפשרי מבחינת בית המשפט, הוא מייצג בעצמו בלי נוכחות עורך דין. במקרים אחרים, הוא בונה את התיק המשפטי, עמדות הגנה יחד עם עורכי הדין אותם הוא בוחר לייצוג.

בשנת 2014 הוגש כתב אישום נגד תושב בית שמש בשנות ה-50 לחייו, על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו במהלך הפגנה באתר גולובנציץ בבית שמש, וכן על התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. מאז שלהי 2015 הנאשם חדל מלהופיע בבית המשפט.

הרב שישא מלווה את התיק מאז והנאשם אף שהה במעצר בית בביתו. בשבוע שעבר הגיש הרב שישא בקשה לבית המשפט בה ביקש לחדש את ההליכים, תוך תיקון כתב האישום וסיום ההליך המשפטי. השופט, שמואל הרבסט מבית משפט השלום בירושלים השיב בכתב לבקשה וכתב כי נוכח הבקשה ונימוקיה "הרי שההליכים בתיק יחודשו".

על אותו מסמך, הוסיף השופט שורה נוספת, בה כתב: "כאן המקום להודות לרב שישא על פועלו כ'קצין בית המשפט'".



קצין בית משפט, הוא למעשה הגדרת מעמד של נציג רשמי שמייצג בבתי המשפט; שופט, עורך דין, נציג משטרה או פרקליטות. יחד עם זאת בפועל, אין להגדרת התפקיד משמעות מעשית מחוץ לכותלי הדיון עצמו באולם בית המשפט.

הרב שישא סירב להגיב ואמר כי הוא אינו מתייחס לתקשורת.

שמעון שישא בית משפט העדה החרדית קצין בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד