כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בעקבות 'בחדרי'; פינדרוס במכתב בהול לחבריו: 'בואו נשתמש בתב"ר'

לאחר ההזנחה של ראש העיר ניר ברקת, ולמרות שתיק חינוך חרדי נמצא בידי סיעת ש"ס, מ"מ ראש העיר, יצחק פינדרוס, החליט להירתם למען בית ספר בית יעקב בגבעת שאול ושיגר מכתב בהול לחבריו: "בואו נשתמש בתב"ר" • כל הפרטים

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)

מאות בנות חרדיות לומדות בגשם ובקור • בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" על הכוונה של ועד ההורים בבית הספר בית יעקב בגבעת שאול בירושלים להשבית את הלימודים מחר, זאת בעקבות התנאים המחפירים במקום, מ"מ ראש העיר, יצחק פינדרוס, שיגר מכתב בהול לחברי סיעת יהדות התורה בעירייה.

במכתב, המתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כותב פינדרוס: "סיוע חירום לבית ספר בית יעקב בגבעת שאול. בימים האחרונים קיבלנו פניות אודות המצב הפיזי הקשה של בית הספר. הבנות סובלות סבל רב ובמיוחד בימים בהם הגשם יורד והקור העז חודר לכיתות".

פינדרוס הפנה את תשומת ליבם של חברי הכנסת לפרסום ב"בחדרי" וכתב: "ועד ההורים אף הודיע בשעות האחרונות כי ישבית את הלימודים החל ממחר בבוקר. מצב זה הינו בלתי נסבל בעליל כאשר מאות בנות בית יעקב סובלות ואנו לא נזדעק".

לדבריו, "בית ספר זה סובל שנים רבות מחוסר מקום ומתנאים קשים ומחפירים. עוד בהיותי מחזיק תיק חינוך חרדי פעל האגף לחינוך חרדי לטובת מבנה קבע שייתן מענה הולם למאות התלמידות".

לסיום הציע פינדרוס פתרון מיידי לבעיה: "לאור האמור, אבקש את אישורכם לשחרר את תקציב התב"ר (תקציב בלתי רשמי אותו קיבלה הסיעה עבור הוצאות לפי ראות עיניה. א.ר.) על פי התמחור שיקבעו גורמי המקצוע. תקציב זה כידוע לכם ממתין לשחרור לטובת צרכים שהסיעה תצביע עליהם. אין מתאים יותר מהוראה מיידית לשחרור הכסף לטובת פתרון לבית הספר".

כאמור, מוקדם יותר היום פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" על הכוונה של ועד ההורים להשבית מחר את הלימודים. כזכור, ועד ההורים בבית הספר, בניהולה של מרת יוכבד אלישיב, כלתו של הגרי"ש זצ"ל, הכריז על שביתה היות ובחלק מהכיתות אין גגות שיגנו על התלמידות מפני הגשמים ובשל תנאים מחפירים נוספים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', סיפר אחד ההורים כי בשבוע שעבר נפלה לבנה מאחד הגגות בעקבות מזג האוויר החורפי השורר בשבועות האחרונים בארץ. ישראל קולדצקי, אב לתלמידה בבית הספר, אמר ל"בחדרי חרדים": "הגיע הזמן לומר לניר ברקת עד כאן. נמאס מהזלזול שלו בתושביה החרדים של גבעת שאול וקרית משה. ילדות מצטופפות כמו סרדינים ללא חימום ועם בריכות מים בתוך הכיתות. המנהלת הרבנית אלישיב עושה ועשתה ללא לאות. הגיע הזמן לומר עד כאן".

כעת, לאחר ההזנחה של ראש העיר ניר ברקת, הכדור נמצא בידיהם של חברי סיעת יהדות התורה, זאת למרות שדווקא ש"ס היא זו שמחזיקה בתיק חינוך חרדי, והם יידרשו להירתם עבור מאות הבנות שלומדות בגשם ובקור הירושלמי העז.
יצחק פינדרוס שביתה בית יעקב ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד