כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אייכלר נגד התקציב החדש: "נלקח מפיתם של עניי הארץ"

חבר הכנסת הבעלזאי מיהדות התורה החליט לעלות למתקפה על תקציב המדינה אותו מאשרת הקואליציה, מתוך שורותיה • אייכלר לא חסך מילים חריפות משר האוצר כחלון ומאנשי משרדו, והודיע כי הוא "יתקשה" לתמוך בתקציב המדינה

אייכלר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אייכלר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ח"כ אייכלר נאם במליאת הכנסת בתגובה להצעת אי אמון, ותקף את התקציב אותו מעבירה הקואליציה בימים אלה. לדבריו של אייכלר, על אף שהוא מהקואליציה הוא יתקשה להצביע בעד התקציב המבוסס על עושק של עניים.

"עניי המיגזר הפרטי מממנים את פקידי המיגזר הציבורי", אמר אייכלר. על אף המתקפה, לא נראה שהח"כ ביהדות התורה צפוי להצביע נגד התקציב או להערים קשיים על שר האוצר בדרך לאישורו.



אייכלר - "אנחנו אמנם בקואליציה, אבל קשה לי לתמוך השבוע בתקציב של 800 מיליארדי שקלים בקירוב, שרובו נלקח מפתם של עניי הארץ. רוב הכנסות המדינה באים ממסים עקיפים כמו מע"מ שחלים על מוצרים ושירותים... יש במיסים הללו גזל של אנשים עניים, של אנשים שעובדים קשה במגזר הפרטי, הנאלצים לפרנס מאות אלפי פקידי מוסדות השלטון.

"יש צרכים שטובים לכולם, כבישים ובטחון ורווחה וכו' אבל חלק גדול מן המיליארדים הם מאוד סקטוריאליים. נורא כאב לי, שמתוך משרד האוצר של ידידנו משה כחלון, יצאה העלילה שמיליארד וחצי קיצוץ נוסף, הלכו למוסדות תורניים. אנשים באוצר הוציאו לתקשורת ידיעה אכזרית ומסיתה כאילו קיצוץ רוחבי של מיליארד ו-200 מיליון שקל, הולכים לרשתות החינוך החרדיות. מיד קמה צעקה תקשורתית הנה: "יש כסף קואליציוני ואין כסף לילדים העניים". מי הם הילדים העניים האלה? זה אותם ילדים שלומדים ברשתות החרדיות. אלה הילדים העניים ביותר במדינת ישראל. מדובר ברשתות העניות ביותר במדינת ישראל. בשתי דקות אי אפשר לפרט כמה עשרות מיליארדים האוניברסיטאות מקבלות, מול הישיבות. הכסף לא הולך לטובת הסטודנטים. זה הולך לפרופסורה, למשכורות וחופשות בארץ ובחו"ל של פרופסור שיש לו יותר מאשר חבר כנסת".

אייכלר המשיך וכיוון את האש נגד האקדמיה - "באוניברסיטאות פנימה יש המון עוולות. יש אנשים שמקבלים מעט, ויש אנשים שנוסעים לחוץ לארץ, לשנות שבתון על חשבוננו. כמה מיליארדים זורמים שם לא לסטודנטים, אלא לאליטה של האקדמיה. אין עיני צרה באיש. אבל לבוא ולהטיל על הילדים המסכנים שהם גוזלים את הכסף מהחינוך והרווחה? לוקחים מילדי העניים עבור ילדים עניים?".

בסיום נאומו תקף אייכלר שוב את התקציב - "התקציב אכן מאד לא הוגן. אני יושב בוועדה לפניות הציבור והעוולות כלפי העניים נוראות. רק היום דנו בכך שאין ועדות רפואיות לנכים באילת. אין תקציב להביא רופאים שיירדו פעם בחודש או פעמיים בחודש לטוס לאילת לקבל את האנשים. אבל הנכים בעצמם צריכים לטוס לתל השומר ולבאר-שבע, זה רק דוגמה אחת מהרבה עוולות, של תקציב המדינה. אנא מכם, אזרחי ישראל. כשאומרים לכם "הנה הכסף" זה הולך לציבור החרדי, דעו כי יש כאן בחינה של "הגזלת וגם השמצת". מדובר בציבור העני ביותר, שמוכן לעבוד בכל עבודה והכול חסום בפניו".
אייכלר תקציב המדינה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד