י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הטיסה משוויץ איחרה: 80 חרדים נתקעו בשבת בנתב"ג

יותר מ-80 שומרי מצוות, מרביתם חרדים, המריאו בטיסה משוויץ שתנחת 5 דקות לפני שבת • יבלו השבת בנתב"ג עם מזרונים וארוחות שהכין זק"א • ומי שוהים על המטוס?

חרדים בנתב"ג. צילום: דוד קורן
חרדים בנתב"ג. צילום: דוד קורן

יותר משמונים יהודים שומרי תורה ומצוות, מרביתם חרדים, יצאו בטיסה שהמריאה משוויץ לישראל בשעות הצהרים. הטיסה שהייתה אמורה לצאת בשעת בוקר מוקדמת התעכבה ויצאה בפועל רק אחרי חצות היום.

כאשר היו הנוסעים באוויר התברר כי על פי חישוב מהיר, נוחת המטוס כחמש דקות לפני שבת, דבר שהצריך התארגנות מהירה.

צוות המטוס פנה במהירות לרשות שדות התעופה בישראל שיצרה קשר דרך הרב אלמליח, רב השדה, עם אנשי חב"ד בלוד, בהם ר' חיים גלינסקי וצוות 'זק"א 770'. בתחילה אורגן עבורם מקום לינה בשיכון חב"ד בלוד, אך במהירות התברר כי גם הדקות הבודדות לצאת מהמטוס ולהגיע לשיכון, לא יספיקו להם.

בשיתוף זק"א בני ברק, אורגנו במהירות 80 מזרונים וכלי מיטה, עם ארוחות מלאות למהלך השבת כולה והוקפצו לשדה התעופה בן גוריון, בהמתנה לנחיתה של המטוס.

גלינסקי מוסיף ואומר, כי לאור העובדה שמדובר ביום צום וסעודת ליל שבת, מיד עם הנחיתה תהיה ארוחת שבירת הצום, הקפידו המתנדבים להשיג אוכל איכותי בשפע.

על המטוס שוהים, בין היתר, חיים ויינגרטן מזק"א, שעיה איצקוביץ הבעלים של פרסום 'תוצאות אפקטיביות', חנוך קס מיזמי 'גבעת זאב בחדשה', ורפי קוגלר מנהל פרויקט החונכים של 'יד אליעזר'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד