י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משקפי החזון איש מסעירות את דמיונים של האספנים

אם חשבת שאקססוריז זה עניין אופנתי בלבד, אז מה דעתך על אקססורי מיוחס? קבלו את המשקפיים העגולות שמוצעות למכירה פומבית בימים אלו

משקפי החזון איש, צילום באדיבות בית המכירות
משקפי החזון איש, צילום באדיבות בית המכירות



בבית המכירות "ירושלים של זהב" הוצעו במכירה פומבית משקפיו של הרב אברהם ישעיהו קרליץ, המכונה ה'חזון איש' במחיר התחלתי של 2000 דולרים.

בכתבה שפורסמה לראשונה באתר NRG דווח כי מדובר על משקפי השבת של החזון איש שהיו צמודים מאוד לראשו, הידיות של המשקפיים מעוגלות בקצותיהן כדי שייחשבו לפריט לבוש וימנעו בעיה של טלטול בשבת.

בירושלים של זהב מספרים את הסיפור על פיו המשקפיים התגלגלו לידי עני שנזקק למשקפים ולא השיגה ידו לרכוש לעצמו זוג שכזה. הרב שמע על מצבו הקשה ומסר לו במתנה את משקפיי השבת שלו באומרו "היום יום רביעי ולי יש עד שבת לרכוש משקפיים חדשות". העני קיבל ושמר את המשקפיים ואף העבירם לבנו בירושה.

ב"ירושלים של זהב" מציינים כי "ישנה מסורת מפורטת ומדויקת על שייכות המשקפיים למרן ה'חזון איש'". בתיאור שצורף למשקפיים נכתב "מי ימלל כמה מקרא קראו בהן, כמה משנה שנו בהן וכמה תלמוד ופוסקים למדו בהן! מי ימלל את גדולתו וגבורתו של מרן שמפיו אנו חיים. זכותו תגן עלינו".

ההערכות הן שהמשקפיים ימכרו במחיר גבוה בהרבה מן המחיר ההתחלתי שהוצע, וזאת בשל ערכו המיוחד של הפריט ובשל חפצם של אספנים חרדים רבים להחזיק את הפריט ברשותם.
החזון איש משקפיים משקפי החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד