י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הלמ"ס בדק: כמה תושבי בני ברק מחזיקים מחשב, וכמה מכשיר נייד?

סקר מקיף שנעשה בערים הגדולות בישראל בדק את הרגלי הצריכה והטכנולוגיה של משקי הבית והפערים בין הערים השונות - חזר עם תוצאות מפתיעות • כנסו כדי לדעת היכן הפער הגדול בין ההוצאה להכנסה, ומי שיאנית השימוש באינטרנט

צילום: pixabay
צילום: pixabay

סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדק שורה של מאפיינים כלכליים וטכנולוגיים במשקי הבית בערים המרכזיות בישראל, ומציג סדרה של נתונים מפתיעים ומשמעותיים על הרגלי הצריכה והשימוש במחשבים ובאינטרנט במגזר החרדי - ואף הכללי.

הנתונים מתייחסים לארבע עשרה הערים הגדולות במדינה - שמונה הערים שבהן יותר ממאתיים אלף תושבים: ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, ראשון לציון, אשדוד, פתח תקווה, באר שבע ונתניה. יחד עם שש הערים המונות מאה אלף ומאתיים אלף תושבים - רמת גן, חולון, בת ים, בני ברק, אשקלון ורחובות.

למשקי הבית ברחובות יש את אחוז הבעלות הגבוה ביותר על מחשב ביתי אחד לפחות וכן אחוז הגבוה ביותר של משקי בית המנויים לאינטרנט - 90.2 אחוז מחשבים - כלומר כמעט 3 מחשבים לכל בית בממוצע, ו-86 אחוז מנויי אינטרנט.

אחוז הבעלות בכל משקי הבית בערים הגדולות בישראל על טלפון נייד (אחד לפחות) הוא יותר מ-95 אחוז, בנתניה נמצא אחוז הבעלות הגבוה ביותר. בתל אביב-יפו למחצית ממשקי הבית יש מכשיר טאבלט ברשותם. בחישוב בעלות על מוצרי תקשורת ובידור לפי נפשות יוצא כי בתל אביב ל-%70 מהנפשות מחשב ול-%87 מהנפשות טלפון נייד לעומת %14 מהנפשות בבני ברק המחזיקים בבעלותם מחשב ורק-%49 בבני ברק, מחזיקים טלפון נייד.

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגים פער גדול ביותר בין הכנסה להוצאה וצריכה: הפער הגדול ביותר נמצא ברחובות ועומד על 974,5 ש"ח, והנמוך ביותר באשקלון ובבני ברק ועומד על כ-250 ש"ח.

ליותר ממחצית ממשקי הבית בבני ברק בעלות על מייבש כביסה, לעומת כחמישית ממשקי הבית בבת ים. בבני ברק שיעור הבעלות על מכונית הוא הנמוך ביותר, עם %5.43, השיעור הגבוה ביותר של משקי הבית שבבעלותם מכונית אחת לפחות נמצא בראשון לציון עם %8.80.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צריכת מחשב רכב אחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד