י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יש לכם ילד מיוחד ודחו את תביעתכם? אל תוותרו

מרבית הילדים שלהם לקויות ובהם בעיות שמיעה וראיה משמעותיים, אוטיזם, תסמונת דאון ובעיות התפתחויות משמעותיות זכאים לקצבאות מהביטוח הלאומי ומחברות הביטוח • עו"ד תומר לינר ממשרד ינובסקי-לינר המתמחה בתביעות ביטוח לרבות ביטוח סיעודי מגיש את הטיפים

למצולם אין קשר לכתבה (פלאש90)
למצולם אין קשר לכתבה (פלאש90)

 

הורים אשר מגלים כי ילדם לוקה בבעיות התפתחויות או חמור מכך ליקוי משמעותי על רצף האוטיזם מרגישים שהשמיים נפלו עליהם. מעתה חייהם יהיו מאתגרים הרבה יותר, ומשאבים פיזיים ונפשיים יידרשו מהם על מנת לגדל את ילדם המיוחד.

אולם לא רבים יודעים כי ילד הסובל מאוטיזם, תסמונת דאון או אפילו מבעיות שמיעה וראיה חמורות, זכאי ברוב המקרים לגמלה קבועה מהביטוח הלאומי, כמו גם לקצבאות קבועות מטעם חברת הביטוח.

שיעור הגמלה שלו זכאי ילד עם ליקוי על רצף האוטיזם מגיע לכ-2,500 שקל בחודש, ובמידה שהבקשה נדרשה באיחור הרי שניתן יהיה לדרוש גמלה רטרואקטיבית לתקופה שלא תעלה על 12 חודשים.

מלבד זאת, מרבית ההורים אינם מודעים כי במידה שהם מבוטחים בביטוח סיעודי פרטי לרבות באמצעות קופת החולים, הרי שילדיהם זכאים לביטוח סיעודי ללא תשלום עד גיל 18, ובמידה שהילד מבוטח בביטוח סיעודי, הרי שהזכאות לגמלה חודשית קבועה, ברורה אף היא, וזאת במקביל לזכאות בביטוח הלאומי.

אולם, חרף העובדות הברורות, במרבית המקרים נתקלים ההורים בקשיים בעת בואם לבקש את הזכויות המגיעות להם על פי החוק והדין, והביטוח הלאומי, ובפרט חברות הביטוח, מנסות, במקרים רבים, להתנער מאחריותן ולדחות את התביעה.

במשרדנו, ינובסקי-לינר, המתמחה בתביעות ביטוח, לרבות ביטוח סיעודי, אנו נתקלים במקרים מקוממים במיוחד, אשר בהם ברור כי הילד הינו סיעודי, אולם חברות הביטוח דוחות את הבקשה, ורק כשאנו נכנסים לתמונה, אנו מצליחים להפוך את הקערה על פיה ולהשיג, במרבית המקרים, את התוצאה הדרושה.

רבים מן הילדים שמצויים בספקטרום האוטיסטי יכולים להתנייד בכוחות עצמם, אולם אי אפשר להשאירם ללא השגחה, ולכן זכאים אף הם לגמלה. במקרה של ילד התלוי בעזרת הזולת או טיפול רפואי מיוחד, או שהוא בעל ליקוי מיוחד, ניתן לקבל גמלה למפרע.

גם כאשר הבקשה בביטוח הלאומי או בחברת הביטוח נדחתה, זהו אינו סוף פסוק. ניתן להגיש ערעור לוועדת העררים לילד נכה באחד מן המקרים הבאים: במקרה בו לא אושרה גמלה, במקרה בו אושרה גמלה חלקית או לתקופה זמנית, ובמקרה בו לא אושר תשלום רטרואקטיבי בעד התקופה המרבית.

את הערר יש להגיש עם נימוקים בכתב לסניף המוסד לביטוח לאומי בתוך 90 יום מקבלת ההחלטה. יש לציין כי החלטת ועדת העררים הינה סופית לטובה או לרעה, אולם במקרים מסוימים ניתן לערער עליה בפני בית הדין אזורי לעבודה.

את הערר יש להגיש מנומק בכתב בתוך שנה מיום קבלת מכתב ההחלטה.

עו"ד תומר לינר ממשרד ינובסקי-לינר המתמחה בתביעות ביטוח מסכם כי "הורים שילדיהם סובלים מליקוי מיוחד, נכות, אוטיזם, בעיות התפתחות משמעותיות, בעיות ראיה ושמיעה משמעותיים, זכאים לגמלאות קבועות שיאפשרו להם להתמודד בקלות יתירה עם האתגר הכרוך בגידול ילדיהם, ועל כן רצוי מאד להיוועץ עם עורך דין שמומחה בתביעות ביטוח סיעודי, על מנת למצות את הזכויות".

 

משרד ינובסקי – לינר מתמחים בייצוג בתביעות ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, רשלנות רפואית ונזיקין ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.

לאתר משרד עורכי הדין 'ינובסקי- לינר' לחצו פה>>

 

קישורים:
המדריך להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה
חברת הביטוח הפקירה את האלמנה
חברת הביטוח לצעיר שלקה בהתקף לב:

אוטיזם תסמונת דאון משרד ינובסקי-לינר רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד