י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המלחמה באקדמיה: "תואר ראשון מביא לחורבן וחוסר צניעות"

אלפי בנות התכנסו הבוקר באצאדיון ארנה בירושלים, שם האזינו לדברי חיזוק מגדולי ישראל נגד הלימודים באקדמיה

הגרמ"ה הירש  נואם בכינוס היום בארנה
הגרמ"ה הירש נואם בכינוס היום בארנה

כינוס ענק נגד לימודי האקדמיה נערך הבוקר (ג) בהיכל 'הארנה' בירושלים, שם נושאים דברים גדולי ישראל ובראשם הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה, שנאם בחריפות נגד האקדמיה.

במרכז המעמד הובאו ברכותיהם של הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין. הגראי"ל בירך את הבנות 'שיזכו לזיווג טוב' והבטיח 'כסף לא יחסר'.

בכינוס משתתפים חברי מועצת גדולי התורה: הגר"י שיינר, הגרב"מ אזרחי, הגר"י זילברשטיין, הגרמ"ה הירש, הגר"ד כהן וכן הגר"מ צדקה ר"י 'פורת יוסף' שנשאו דברים.

מהחלטות הכינוס: "להיזהר ולהישמר מכל הפיתויים של האקדמיה, גם החרדיות. אין מקומן של בת ישראל שם, מקומה של בת ישראל בבית יעקב בלבד, לא יכירו בתארים אקדמאים בדרגת שכר, אין להיבחן באופן עצמאי ואין ללמוד לימודים אלו דרך תקשורת מקוונת. אין להתפתות בגלל פרנסה ופיקוח, החובה לשמור את פח השמן הטהור ללא תערובת זרה, ומנהלי הסמינרים ינסו למצוא פתרונות ללא אקדמיה".

את הכנס סיכם הגאון רבי ברוך שפירא שסיפר שהיה הבוקר במעונו של הגראי"ל שטיינמן שהתבטא: "אקדמיה חרדית זה כמו חזיר עם שטריימל".

הגרמ"ה הירש אמר בדבריו: "ברגע שיש תואר ראשון יש שייכות לאוניברסיטה - שייכות לאקדמיה זה מוזיל לגמרי את הבת והמשפחה, הם אולי לא יפסיקו לצאת מהכולל אבל חשיבות התורה תרד, הדקדוק במצוות ירד, זה בדקות, אבל כל מי שיסתכל על צורת הבית, הצניעות תרד והגשמיות תעלה, זה מה שגדולי ישראל חששו, תואר ראשון מביא תואר שני וזה מביא את החורבן ממש, ואם יבוא איזה אבא או איזה בעל ויגיד אני מכיר את בתי אני מכיר את אשתי זה לא יקרה היא חזקה. הוא נגוע".

"כל בת שיוצאת לעבודה היא נפגשת עם חילונים ויש יצר הרע גדול מאוד, רואים כמה בנות שיצאו פתאום, וצורת הלבוש משתנה, צורת הדיבור משתנה, היא מתרגלת לדבר כמו שהם מדברים ובת של בית יעקב לא צריכה להתנהג ככה. צריכים להתבדל מהם, לומר אני לא מכם ומה שנותן לה את הכוח לא להיכנע להם, להיות שונה מהם, זה שהיא מקושרת לבית יעקב שבפנים יש לה הרגשה פנימית 'אני בת בית יעקב' וברגע שהיא נכנסת לתוך עולם האקדמיה היא יצאה מבית יעקב".

"כל גדולי ישראל אומרים 'בית יעקב צריך להיות על טהרת הקודש' אם בת תשאל האם לעשות תואר אקדמי, התשובה ברורה. היא תגיד אם גדולי ישראל אמרו שיש חשש שיכולה לרדת ברוחניות איך אני יכולה לעשות נגדם". את דבריו סיים "אנחנו נעשה הכל כן להביא פתרונות לבנות" וחשף כי "יש יוזמה של בעלי בתים מחוץ לארץ שיתנו פרנסה ברווח גם בלי תארים".

הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת 'פורת יוסף' עמד על כך שצריכים להתחזק וכבר היה עוון העגל. "בנות ישראל לא נכשלו בעוון העגל, צריך לחזק את בית יעקב שימשיכו את הדרך הזאת".

בכנס הובאו דבריו של האדמו"ר מויז'ניץ שאמר: "הנני לחזק את ידי העוסקים בחינוך בני ובנות ישראל שלא ללמוד לימודי אקדמיה שאין רוח חכמים נוחה מהם, כאשר ידועה דעתם הנחרצת והבהירה של גדולי הדורות האחרונים שלא ללמוד במוסדות האוניברסיטה ושלוחותיה ובהם בתי לימוד וקבלת תואר אקדמי, כי מהות תוכן וסביבת הלימוד, טומנים מכשולים עצומים לקדושת ישראל וליסודות היהדות הצרופה, ועלולים לפגוע ח"ו בחינוך הטהור של הדורות הבאים. ע"כ שומר נפשו ונפש דורותיו ירחק מהם, אף בתואנות שווא של פרנסה, כי באמצעי שאין לו היתר אין הברכה שרויה".
מלחמה באקדמיה ארנה כינוס תואר ראשון חברי המועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד