כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צדק היסטורי? פרטי ילדי תימן החטופים ייחשפו לציבור

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את חשיפת הפרטים, במה שנראה כצעד ראשון לבירור גורלם של מאות הילדים הנעדרים מאז שנות החמישים והשישים

ישיבת ועדת החוקה הבוקר
ישיבת ועדת החוקה הבוקר

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) צו שיאפשר את חשיפת הפרטים על ילדי תימן, זאת לאור החלטת הממשלה לפתוח את תיקי ילדי תימן לציבור.

כזכור, ממשלת ישראל החליטה לאשר את פתיחת תיקי חטיפת ילדי תימן וזאת בשל לאפשר לקרובי משפחתו לאתר אותו, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בזמנו עם החלטת הממשלה "הנושא של ילדי תימן זה פצע פעור שממשיך לדמם אצל משפחות רבות, שאינן יודעות מה קרה לתינוקות, לילדים שנעלמו, והן מחפשות את האמת. הן רוצות לדעת מה קרה, אני חושב שהגיע הזמן להבין מה קרה, ולעשות כאן צדק". - כאמור, אישרה הוועדה את הצו פה אחד, הצו יאפשר את פתיחת הפרוטוקולים של ועדות החקירה ונתונים נוספים על ילדי תימן לציבור הרחב.



ח"כ אורי מקלב שניהל את הישבה פתח ואמר: "יש כאן מגמה חיובית, הרבה ציפו להחלטה הזו אך חלק לצערנו לא זכו לראות את התוצאות שלה, אנחנו מקווים שזה יהווה בסיס לקשר בין ילדים לאבות ובין נכים לקרובי משפחתם, ככל שמתעמקים רואים שהיו דברים בתקופת ראשית המדינה, חיפוש האשמים לא יביא את התוצאה, - עלינו לחתור לגלות את הקשר המשפחתי וזה מה שיעשו פתיחת החומרים לציבור", חבר הכנסת מקלב קרא לממשלה להקים מאגר של די אן אי במימון וגיבוי ממשלתי דבר שיעזור גם בנושא הזה".

השר צחי הנגבי שהשתתף אף הוא בדיון אמר: "אנחנו שומרים על הפרטיות של הפרטים הרפואיים שקיימים אצל ילדי תימן אך מידע שעשוי לגלות אור על ידי קרוביו יישאר פתוח", גנז המדינה שנכח בדיון אמר: "פתחנו את הנושא הזה לציבור, הגענו למתווה שהוא המיצוי הטוב ביותר שאפשר להגיע איליו, החומר לא מושמד והוא קיים, ובמדיה ויצטרכו פרטים נוספים אנחנו נחשוף אות"ם.
ילדי תימן חטיפת ילדי תימן מקלב תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד