ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

התחדש קרב 'ליצמן 'גפני' על תקצוב החינוך העצמאי; ב'אגודה' זועמים: גפני מחלק כסף בלי לשאול

גורמים ב'אגודה' זועמים על יו"ר ועדת הכספים וטוענים כי הוא מחליט על דעת עצמו מה לעשות עם הכספים הקואליציוניים של כולם

גפני וליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גפני וליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' ממאנת להיעלם והיא רק הולכת ומחריפה, זאת על רקע הויכוח על אופן חלוקת הכספים הקואליציוניים שאמורים להינתן על פי מפתח של 20 מיליון שקל לכל חבר כנסת – כספים שבסופו של דבר מגיעים למוסדות תורה וחינוך חרדיים - וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים".

אמש (ב') התכנסו חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן בכנסת, נכחו: סגן שר החינוך מאיר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר ויו"ר הסיעה ח"כ אליעזר מנחם מוזס, שזעמו על כך שבתקציב הנוכחי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני חילק את הכספים באופן עצמאי, בלי לעדכן אותם כפי שנהג לעשות בפעמים עברו.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בתחילה הדרישה האגודאית הייתה לתאם את החלוקה גם מולם, אולם לאחר שזה לא קרה הם העלו הילוך נגד גפני וביקשו לפתוח מחדש את חלוקת הכספים, מה שפתח תיבת פנדורה חדשה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בישיבה האגודאית אמש, העלה השר ליצמן לדיון את עשרות המיליונים המועברים עד כה מהכספים הקואליציוניים ל'חינוך העצמאי' ול'שובו', ליצמן דרש להיות שותף בקביעת החלוקה והסכומים.

בנוסף, חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' התלוננו על הכספים הנוספים שהשיג גפני מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הכספים עבור מוסדות התורה והחינוך, שאף עליהם הוא לבדו קבע את אופן חלוקתם ללא התייעצות איתם ואפילו ללא עדכון. בעקבות כך, נקבע להיפגש עם גפני ולדרוש מעורבות מלאה בחלוקת הכספים הקואליציוניים כשהרצון הוא לקיים מחר ישיבת סיעה בנושא.

גורמים ב'דגל התורה' אומר ל"בחדרי חרדים" כי "אבסורד לראות את מלחמתו של ליצמן. בגלל אגו וכבוד הוא נלחם כעת על תקציבים שמחזיקים אלפי תלמידים במוסדות תורה", לדבריו, "מה חטאו תלמידי 'החינוך העצמאי' ו'שובו', הרי באופן יומיומי גפני נלחם כארי להשיג להם תקציבים בכדי שיוכלו להתקיים וכפי שהיה עד כה כך גם היה הפעם, ללא כל שינוי".

מנגד, גורמים ב'אגודת ישראל' מגיבים ל"בחדרי חרדים" כי "הניסיון להוביל את הוויכוח לענייני החינוך העצמאי הוא נבזי ושקרי בעליל. מעולם לא התייחסנו בביקורת לייעוד הכסף, אלא על עיקרון השותפות והשיתוף שהופרו כאן בצורה חריגה ומיותרת. מצופה ממפלגה המורכבת משתי סיעות - שתתאם בתוכה בנושאים בהם הם פועלים במשותף ולא באופן חד צדדי ובלי עדכון מינימאלי. הכספים הקואליציוניים אינם רכושו הפרטי של מי מנציגי המפלגה, אלא אמורים להגיע לצרכי הציבור לפי מפתח שווה ובהתייעצות מלאה. יודגש, כלל נציגי אגו"י שלמים בדעה זו, כפי שהובעה אמש בדיון המיוחד שנערך בהשתתפות כל נציגי אגו"י - ליצמן, פרוש, מוזס ואייכלר. לא ניגרר למלחמה ונמשיך לפעול יחד, אך התנהלות דגל בעניין ספציפי זה בעייתית ומעוררת תהיות קשות מאד".
כסף גפני ליצמן אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד