י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ממחר: שביתה כוללת ברשויות המקומיות

כצעד מחאתי על קיצוץ רוחבי בתקציב, הודיעו הרשויות המקומיות על השבתה כוללת - לרבות שירותי הניקיון והחינוך

הררי אשפה בירושלים. צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90
הררי אשפה בירושלים. צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

מרכז השלטון המקומי הודיע כי ממחר ועד להודעה חדשה - תתקיים שביתה בכל הרשויות המקומיות, זאת בעקבות האישור בממשלה על תקציב המדינה החדש הכולל קיצוץ רוחבי של 5.75% מתקציבי מענקי האיזון של השלטון המקומי.

"לא נאפשר קיצוץ רוחבי של 250 מיליון שקל בתקציבי האיזון של רשויות מוחלשות. אם האוצר לא יחזור בו ויטיל גזרה קשה זו – השירותים העירוניים יושבתו לאלתר מיום רביעי הקרוב ועד להודעה חדשה", כתבו ראשי הרשויות לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הפנים.

במכתב ששיגר היום (ג) מרכז השלטון המקומי לראשי הרשויות המקומיות, ניתנו הוראות ברורות על נהלי השביתה, "כל שירותי הרשות המקומית יושבתו החל ממחר, יום ד' 21 בדצמבר 2016 בשעה 00:6 בבוקר: לא תהיה קבלת קהל במוסדות העיריה, ולא יסופקו שירותים לאזרח לרבות מחלקות הרווחה, עובדי העיריה יגיעו לעבודתם, אך לא יספקו שירותים".

בנוסף נכתב כי "כלל עובדי השטח יגיעו ליום עבודה אך לא יסופקו שירותים, לרבות שירותי תברואה ושפ"ע, פינוי אשפה, ניקיון רחובות ופיקוח. כל עובדי החינוך המועסקים על ידי הרשות המקומית, לא יגיעו למקום עבודתם ומערך הסעות התלמידים יושבת, בתיאום עם הסתדרות העובדים וארגון המורים העל יסודיים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה".

"דגשים נוספים: ממליצים לראש הרשות המקומית, או מי מטעמו, לכנס אסיפת הסברה לעובדים. למען הסר ספק, העובדים יקבלו שכר מלא בגין ימי ההשבתה", נכתב לסיום.



רשויות מקומיות שביתה אשפה חינוך קיצוץ תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד