כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

7000 השתתפו בעצרת בבני ברק: "גור אלופים בסדר ומשמעת"

מחאת ערד: הליטאים אמנם נשארו בבית, כך גם בחורים, אבל במעמד הראשון מתוך שלושה מתוכננים, הצליחו חסידי גור להרים מחאה מכובדת • אלי שלזינגר חזר מחפ"ק המשטרה עם הרשמים, המחמאות וההערכות לגבי מספר המשתתפים

(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)

"גור יודעים לעמוד בזמנים, מילה שלהם זה מילה. הם אלופים בסדר ומשמעת", אמר ל'בחדרי חרדים' גורם בכיר במשטרה בסיום העצרת בבני ברק, שנערכה היום (ג) תחת הכותרת 'בתי כנסת אינם נושא פוליטי והתורה הקדושה תנצח גם הפעם גם בערד'.

צילום: שוקי לרר

בעקבות חילול בית הכנסת בערד, נערכה עצרת ברחוב חזון איש בהשתתפות אלפים. על פי התכנית, העצרת החלה בשעה 13:30, בסדר מופתי. "כמו שעון, בשעה 14:30 הסתיימה העצרת והקהל התפזר" אומר גורם בכיר במשטרה. לקראת העצרת, הוקם חפ"ק (חדר פיקוד) משטרתי על גג תלמוד תורה 'מקור ברוך - סערט ויז'ניץ'.

צילום: שוקי לרר

לחפ"ק הגיע מפקד משטרת מרחב דן נצ"מ שי אזולאי, קצינים ושוטרים אשר ניהלו את הסדר הציבורי. גם מסוק משטרתי חג מלמעלה על מנת להעביר לחפ"ק תמונת מצב. על פי הערכת המשטרה, השתתפו כ-7 אלף איש.

צילום: שוקי לרר

בניגוד לחלק מהעצרות השונות, העצרת החלה בזמן ובעיקר - הסתיימה בזמן. עם פיזור הקהל, נערך סיכום בחפ"ק בנוכחות מפקד המרחב נצ"מ שי אזולאי, מפקד יס"מ דן יוסי צעדה, מפקד השיטור העירוני מאיר סוויסה ומפקדים נוספים. ישראל דרנגר ראש מטה רה"ע ציין כי שיתוף הפעולה סייע רבות להצלחת העצרת, "תוך פחות מ-48 שעות הצלחתם לארגן הכל. תודה רבה בשמי ובשם ראש העיר" אמר. בימים האחרונים נערכו ישיבות הכנה ארוכות בעירייה, עם ראש העיר חנוך זייברט והצוות ישראל דרנגר ויוסי צימט.

צילום: אלי שלזינגר

מפקד המרחב שי אזולאי, לא ירד מהחפ"ק, בקומה החמישית, בידים ריקות. "מה צריך להוריד למטה" שאל, אך השוטרים אמרו לו שיסתדרו. אזולאי לא המתין להוראות, ניגש לשולחן ולקח ארגז ציוד כבד והחל לרדת במדרגות בתלמוד תורה תוך שהוא מאחל שלום ומתייחס לילדים שהיו אותה עת בהפסקה.



בדרכו, עצר המפקד, התכופף לעבר ילד בוכה ושאל "למה אתה בוכה? הכל בסדר? אתה צריך עזרה?" תוך שהוא פונה אליו בדאגה אבהית. הילד מטבע הדברים לא ידע כי מדובר במפקד המרחב, רק הבין ששוטר אכפתי פונה אליו. הוא הפסיק לרגע לבכות, הביט אליו ופנה לדרכו. לא, זה לא מתפקידו של אזולאי, בפרט לא כשהוא עם ארגז ציוד כבד בידיו. "בסך הכל עשיתי את המצופה ממני כאדם" אמר לסובביו.

צילום: שוקי לרר
עצרת מחאה גור ערד משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד