כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מצוד נרחב אחר המחבל מברלין; ישראלית נעדרת

כוחות הביטחון הגרמנים עורכים בשעות האחרונות מצוד נרחב אחר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה אמש בשוק חג המולד בברלין, בו נהרגו 12 בני אדם. הישראלי בן ה-60 שנפצע בפיגוע יצא מכלל סכנה. אשתו עדיין נעדרת ויש חשש לחייה

זירת הפיגוע, אמש בברלין
זירת הפיגוע, אמש בברלין

כוחות הביטחון הגרמנים עורכים בשעות האחרונות מצוד נרחב אחר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה אמש בשוק חג המולד בברלין, בו נהרגו 12 בני אדם וכ-50 נוספים נפצעו, בהם 18 במצב קשה.

המצוד נמשך לאחר שהתברר כי החשוד שנעצר אינו קשור לאירוע והוא כבר שוחרר ממעצר.

כזכור, בפיגוע נפצע אזרח ישראלי באורח קשה. "הוא יצא מכלל סכנת חיים, אך עדיין עומד בפניו תהליך החלמה ארוך" אמר הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, על הישראלי בשנות ה-60 שנפצע בפיגוע, לאחר שביקר בבית החולים. "הוא עבר ניתוח של כמה שעות, והוא לא נמצא בסכנת חיים" הוסיף.



הרב טייכטל וצוותו, יחד עם השגרירות הישראלית, נמצאים בקשר עם כלל בתי החולים בעיר בכדי לנסות ולאתר את אשתו של הפצוע שטרם נוצר עמה קשר מאז הפיגוע אתמול. "עמדתי ליד מיטתו של הפצוע ואמרתי שם פרק תהילים לרפואתו. אני ושאר חברי הקהילה מתפללים להחלמתו ומקווים גם לבשורות טובות בנוגע לאשתו".

כאמור, שנים עשר בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו אתמול בפיגוע דריסה כשמשאית דהרה לתוך שוק עירוני עמוס. למעלה מ-50 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, במשטרת גרמניה אומרים הערב כי 24 פצועים שוחררו מבתי החולים. 24 פצועים נוספים מאושפזים עדיין, 18 מהם באורח קשה.

בניגדו לדיווחים אתמול כי נהג המשאית נורה למוות, העיתון הגרמני 'די וולט' מדווח כי המחבל טרם נתפס והוא עדיין מסוכן וחמוש באקדח. המשטרה הגרמנית "אבודה לחלוטין" כתבו, "למשטרה אין מושג אחרי מי הם מחפשים. כמו לחפש מחט בערימת שחת". עוד דווח, כי המחבל ירה בפולני שהיה יחד איתו במשאית. משטרת ברלין נמצאים מאז הפיגוע בכוננות גבוהה וקוראים לתושבים לשמור על ערנות.

מפקד משטרת ברלין, קלאוס קנדט, אמר הערב כי הם בודקים טלפון נייד שנתפס בחיפוש בשדה תעופה נטוש בעיר, בו מתגוררים מבקשי מקלט, כך דוחח בסוכנות הידיעות AP. לדברי קנדט, המשטרה "די בטוחה" שזהו המקום בו שהה המפגע בלילה שלפני פיגוע הדריסה שאירע בעיר אמש.

מפכ"ל משטרת גרמניה אמר החוקרים טרם הגיעו למסקנה אם מדובר בפיגוע על רקע אסלאמי. שר הפנים תומאס דה מזייר אמר כי החשוד הגיע לגרמניה בדצמבר ולברלין בפברואר. "אנחנו חייבים להניח כי מדובר בטרור" אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל, "עלינו להניח שהייתה זאת מתקפת טרור, על אף שאין לכך עוד ודאות מוחלטת".
מצוד פיגוע דריסה משאית גרמניה ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד