י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הראש"ל לנתניהו: "סייע לפליטים בסוריה"

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, פנה במכתב אל ראש הממשלה וביקש ממנו לפעול למען אלפי הפליטים היוצאים מחאלב: "זו תהיה אמירתנו לעולם, כי אנו בני ישראל איננו מבדילים בין דם לדם"

הרב יצחק יוסף וראש הממשלה (יעקב כהן)
הרב יצחק יוסף וראש הממשלה (יעקב כהן)

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, פנה במכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לפעול למען אלפי הפליטים היוצאים מחאלב בסוריה.

במכתבו כתב הרב: "לפני כחודשיים, התארחתי בבית נשיא המדינה יחד עם מנהיגי דת מוסלמים, קראתי אז לנשיא ולמדינת ישראל שלא לשתוק אל מול הזוועות המתרחשות בסוריה, אמרתי שכעם שעבר רדיפות לאורך הדורות וסבל משתיקת העולם, אנו איננו יכולים לשתוק.

"כבוד נשיא המדינה קיבל את קריאתי זו והיא עוררה הדים רבים והבהירה לעולם, שעל אף שאין בידנו לסייע, מסיבות מדיניות או ביטחוניות, אנו לכל הפחות מתנערים לחלוטין מרצח עם".

הגר"י יוסף הוסיף, "כעת הובא לידיעתי, כי ארגון 'הצלב האדום' עוסק בימים אלה, בפינוי עשרות אלפי פליטים חסרי בית הרעבים ללחם מחורבות העיר חאלב ההרוסה. אם יורשה לי, זאת לדעתי ההזדמנות, שבה יש אפשרות לסייע ולשתף פעולה ותוך תיאום עם הצלב האדום או ארגונים דומים אחרים, להגיש לאותם פליטים עזרה הומניטרית, מזון, מוצרי רפואה ודומיהם".

לסיום כתב הראש"ל: "זו תהיה אמירתנו לעולם, כי אנו בני ישראל האמונים על קדושת החיים, איננו מבדילים בין דם לדם ואנו מתייחסים לכל בני האדם כמי שנבראו בצלם אלוקים ואפילו אם מדובר באוייבים. והנני לברך את אדוני ראש הממשלה שיאריך ימים על ממלכתו וימשיך לקבל סיעתא דשמיא בשמירה על ביטחון ישראל ויזכה לרוות נחת מכל יו"ח מתוך אריכות ימים, בריאות גופא ונהורא מעליא, אמן".

כזכור, היום, במסגרת מפגש סיכום שנה עם התקשורת הזרה, הודיע נתניהו כי ביקש ממשרד החוץ לבדוק אפשרות להביא פצועים מסוריה לישראל. "ביקשתי ממשרד החוץ לברר דרכים להביא הנה פצועים, אזרחים מחאלב, לטפל בהם בבתי חולים ישראליים" אמר נתניהו. "אנחנו כבר טיפלנו באלפי פצועים מהטרגדיה הסורית בישראל, אבל עכשיו אני מבקש למצוא דרכים להביא לטיפול בבתי חולים בישראל נשים, ילדים, גם גברים אם הם לא לוחמים, מחאלב, והדבר הזה נמצא כרגע בבדיקה".
הרב יצחק יוסף בנימין נתניהו חאלב פליטים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד