י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המופת המדהים של הגר"ח קנייבסקי: "סע לצפת, לא לחו"ל"

ראש כולל חשוב נכנס לגר"ח קנייבסקי וביקש את ברכתו עבור נסיעה לחו"ל לגיוס כספים עבור האברכים. שר התורה אמר לראש הכולל כי עדיף שייסע לצפת ולא ייצא לחו"ל. איך זה הסתיים?

הגר"ח קנייבסקי השבוע. צילום: קובי הר צבי
הגר"ח קנייבסקי השבוע. צילום: קובי הר צבי

במוצאי שבת בשבוע שעבר נכנס לביתו של הגר"ח קנייבסקי ראש כולל חשוב שהיה אמור לטוס למחרת לחו"ל לגיוס כספים וביקש את ברכתו של שר התורה לקראת הנסיעה.

כשאמר לרבי חיים שהוא נוסע לחו"ל, הרב הגיב מיד "למה לצאת לחוץ לארץ". ראש הכולל לא הבין מדוע קיבל את התשובה הזו והדבר היה לפלא גדול מאחר וכמה דקות לפניו נכנס מנהל מוסד אחר שציין כי הוא נוסע לחו"ל והגר"ח בירכו ב"ברכה והצלחה".

ראש הכולל התעקש ואמר לשר התורה כי יש לו חובות גדולים והוא חייב לצאת למסע גיוס כספים עבור האברכים. הגר"ח השיב: "סע לצפת".

בעלון 'דברי שי"ח' מובא כי ראש הכולל יצא מהחדר, פגש ידיד וסיפר לו את דברי הגר"ח. הידיד נכנס איתו שוב ואמר לרב שהוא חייב הרבה כסף. רבי חיים אמר לו: "אם אתה רוצה תסע, אני אבל נתתי ברכה על נסיעה לצפת".

ראש הכולל שמע לדברי הגר"ח, ביטל את הטיסה ונסע למנוחה בצפת. ביום ראשון בערב הוא הלך לבית הכנסת צאנז בעיר ולמד עד שנרדם על השולחן. בשעה 22:00 הוא התעורר ושאל מתי יש מניין למעריב. המתפללים השיבו כי עליו להמתין עד לשעה 23:00.

בזמן התפילה הבחין ראש הכולל ביהודי אמריקני אמיד, ולאחר התפילה החליט לגשת אליו ולנסות את מזלו. ראש הכולל סיפר ליהודי את דברי הגר"ח והוא, כמו בסיפורים, מיד שאל 'כמה כסף אתה צריך'. ראש הכולל ענה והלה אמר לו 'תן לי לבדוק'. ואכן, למחרת הגיע עם 2 צ'קים על כל הסכום הנדרש.

כשסיפרו לרבי חיים קנייבסקי את סיפור המעשה השיב: "מי ששומע ומאמין ה' עוזר לו".
הרב חיים קנייבסקי מופת צפת חול ראש כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד