י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בתי הספר והגנים ייפתחו? כל מה שצריך לדעת לקראת השביתה

אם מדובר בשביתה של הרשויות המקומיות - אז למה מוסדות החינוך שובתים? מדוע כתבו בוואטסאפ שהשביתה בוטלה? ומה לגבי הגנים הפרטיים? המידע שיעשה לכם סדר

(מיטל כהן, פלאש 90)
(מיטל כהן, פלאש 90)



מרכז השלטון המקומי, המייצג את הרשויות המקומיות בישראל, מאיים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן החל ממחר (ד') בבוקר, במחאה על קיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות. בירושלים לא תתקיים שביתה.

במידה והשביתה תצא לפועל, הלימודים בכל גני הילדים העירוניים וכל בתי הספר התיכונים יושבתו. הלימודים בחלק מבתי הספר היסודיים לא יתקיימו (לפי החלטת הרשות ומנהלי בתי הספר) או ישובשו. בנוסף, גם צהרונים המופעלים על ידי הרשויות המקומיות לא יפעלו. הלימודים יתקיימו רק במוסדות החינוך המיוחד.

מה לגבי בתי הספר היסודיים?

במידה והשביתה תתקיים המורים בבתי הספר היסודיים יגיעו מחר לעבודה אך בחלק מבתי הספר היסודיים לא יתקיימו לימודים. מכיוון שבתי הספר יפעלו ללא שרתים, מזכירות ומאבטחים במקרה של שביתה, כל מנהל בית ספר וראש רשות רשאים להחליט האם לפתוח או להשבית את הלימודים בבתי הספר היסודיים. משרד החינוך שומר על עמימות ולא הוציא הנחיה רשמית אך מפקחים וראשי רשויות החליטו ביוזמתם להורות על סגירת בתי הספר היסודיים בחלק מהרשויות המקומיות.

מה עושים כדי לברר אם יש לימודים בבתי הספר היסודיים או לא?

במקרה שילדכם לומד בגן עירוני או בתיכון הוא יישאר בבית. לגבי בתי הספר היסודיים יש לברר במוקד העירוני ובמזכירות בית הספר.

מה אומרים במשרד החינוך?

באופן מפתיע משרד החינוך שומר על עמימות ולא הגיב באופן רשמי. בעבר המשרד נהג לציין בפני ההורים כי מכיוון שמדובר בשביתות של הרשות המקומית, המורים יתייצבו לעבוד אך הפעם הוא כלל לא הגיב.

מה לגבי הגנים הפרטיים?

בגנים ובצהרונים הפרטיים הלימודים יתקיימו כרגיל.

אם מדובר בשביתה של הרשויות המקומיות אז למה מוסדות החינוך שובתים?

באופן רשמי בתי הספר והגנים לא שובתים, אבל שביתה של הרשויות המקומיות, המעסיקות את הסייעות בגנים, אנשי הצוות והמאבטחים בבתי הספר, תגרום לשיבוש הלימודים ולכן ארגון המורים המייצג את המורים בבתי הספר התיכונים וחלק מהמורים בחטיבות הביניים החליט להצטרף לשביתה.

לגבי גני הילדים, הגננות לא הצטרפו לשביתה והן יגיעו לגנים אך אסור להן לקיים לימודים ללא סייעות כך שהגנים יושבתו.

אילו עוד שירותים יושבתו?

כל השירותים העירוניים יושבתו במידה והשביתה תצא לפועל. לא תתקיים קבלת קהל בעיריות ולא במחלקות הרווחה, שירותי הניקיון ואיסוף ההשבתה לא יפעלו וגם לא יינתנו דוחות חנייה.

על מה השביתה בכלל?

בעקבות הקיצוץ הרוחבי בתקציבי הממשלה הוחלט לקצץ את מענקי האיזון שרוב הרשויות המקומיות מקבלות מהמדינה כדי לאזן את תקציבן. מצבן הכלכלי של הרוב המוחלט של הרשויות המקומיות בארץ רגיש, וללא המענק הן עלולות להיכנס לגרעונות.

במשרד האוצר הבהירו כי מדובר בהפחתה של כ-190 אלף שקל בממוצע לכל רשות, אך במרכז השלטון המקומי אומרים כי הקיצוץ יביא לקריסת רשויות מקומיות. בעבר מרכז השלטון המקומי איים לשבות פעמים רבות בגלל קיצוצים במענקי האיזון, ולבסוף הצליח להגיע להסכמות עם המדינה.

אבל הודיעו בוואטסאפ שהשביתה בוטלה.

ממרכז השלטון המקומי מסרו כי ההודעה אינה נכונה וכי נכון לעכשיו השביתה תתקיים.

האם השביתה תתקיים גם בערים הגדולות או רק בפריפריה?

השביתה תתקיים בכל הרשויות המקומיות בארץ. 15 הערים העצמאיות, הכוללות את הערים הגדולות כמו תל אביב, חולון וראשון לציון הודיעו כי גם הם ישבתו מחר (ד').

מה הסיכוי לביטול השביתה?

בשעות אלה עדיין מתקיים מו"מ בין הצדדים. בעבר, מרכז השלטון המקומי הכריז בעבר על מספר שביתות שבסוף לא יצאו לפועל או התקיימו באופן מצומצם, אך לא ניתן לדעת האם הפעם יממש את איומו.
שביתה מוסדות החינוך בתי ספר גנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד