כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מטריה חכמה, עור מלאכותי ועוד המצאות

מטריה שמתריעה על מזג האוויר, קרם שיוצר עור, תרסיס שמסייע להירדם: אלה רק חלק מההמצאות שעתידות לשנות את חיינו

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

ההמצאות שלפניכם עתידות לראות אור בשנת 2017 והן נוצרו הודות לשילוב ייחודי של טכנולוגיות חדשניות ומידע שיש בידי המדע והרפואה כבר מאות שנים. מה שבטוח-הן ישנו את חיינו לבלי היכר!

1. חיישנים לניטור אחר מצב בריאותי

ההמצאה הבאה עשויה לחולל מהפכה בתחום הרפואה. לא פחות. מדובר על חיישן שיוצמד לעור ויחליף את המזרק ואת כל בדיקות הדם הכואבות והמייגעות...החיישן יאסוף זעה במקום דם, ינתח אותה, ויגיד לנו מה הרכבה המדוייק. דבר שיאפשר לגלות מחלות שונות במהירות, לאתר מיידית כל את כל החומרים המצויים בדם, וכל זה, הודות לחלבונים ולחלקיקים הזעירים המצוי בכל טיפת זיעה שלנו.
ההמצאה הזו תקל את העומס ממערכת הבריאות- חשבו על זה- כל מערכת לקיחת הדמים והשליחה למעבדות. המבחנות שנשברו בטעות... הזמן החולף עד לתוצאה. כל זה יתבטל! יוריד רבות מהעומס של המערכת הבריאותית ויאפשר לתת תמונת מצב מיידית על מצבם הבריאותי של חולים רבים וגם- בריאים.

2. טאבלט עבור אנשים לקויי ראייה

כתב הברייל הציל עיוורים רבים משיממון תרבותי. אחת ההמצאות הגדולות של שנת 2016 תאפשר ללקויי ראיה, לקרוא עשרות אלפי ספרים בזכות טאבלט מיוחד שהופך את המילים לכתב ברייל. במכשיר המתקדם הזה ישנם חיישנים זעירים שהופכים את מילות הספר לבליטות של כתב ברייל, אותן לקויי ראייה יכולים לחוש וכך ליהנות מספרים רבים ומרתקים בכל עת שבה יחפצו בכך.

3. בד "חכם" שמייצר אנרגיה מתנועות גוף

בקרוב מאד נתחיל ללכת יותר, ולא נצטרך לדאוג בגלל סוללה שמתחסלת במהירות. שיתוף פעולה בין חוקרים מאמריקה ומסין, שהצליחו לרתום את האנרגיה הגופנית שלנו יחד עם אור השמש כדי ליצור "בד חכם" שיכול להטעין מכשירים קטנים.

בבד הייחודי הזה יש שילוב של סיבי פולימר, מתכות כמו נחושת ומוליכים למחצה, שרותמים את האנרגיה שיוצאת מגופנו בעת הליכה או פעילות קלילה אחרת, משלבים אותה עם זו של השמש ויוצרים סוללת בד שתסייע להטעין מכשירים קטנים כמו טלפונים ניידים. זה יהפוך הליכה לפעילות מהנה וגם לכזו שעוזרת לנו להטעין את המכשירים הניידים שלנו בלי צורך בשקע חשמלי.

4. מברשת שיניים חכמה שתעזור לשמור על בריאות הפה והגוף

היום כבר יודעים, ששמירה על היגיינת הפה חשובה לא רק בשביל השיניים, אלא גם למניעת מחלות לב. ההמצאה הבאה אולי נשמעת פשוטה, אך היא לא מובנת מאליה והיא חיונית לשמירה על בריאות הפה. מדובר במברשת שמתריעה בכל פעם שאנו עושים דברים שגויים בעת צחצוח השיניים, ומלבד הערה על זמן צחצוח קצר מדי, היא מתריעה גם על זווית לא נכונה, תנועות לא נכונות ועוד. מה שיועיל לנקות את השיניים בצורה מיטבית, למנוע בעיות בחלל הפה וגם מחלות בריאותיות שונות ברחבי הגוף.

5. בגדים לצינון הגוף במזג אוויר חם

בישראל אנחנו יודעים מהו קיץ לוהט. הבשורה הטובה היא שהמצאה שכעת בשלבי פיתוח תאפשר לנו ולאנשים רבים ברחבי העולם שנמצאים באזורי אקלים חמים, להרגיש צינה נעימה בימי הקיץ המהבילים: חוקרים הצליחו לייצר בד ייחודי מפולימר פלסטי אשר מקרר את הגוף בצורה יעילה ומספק הקלה לאנשים הסובלים מחום. לא רק שההמצאה הזו תשפר את הרגשתנו הגופנית, אלא היא גם תאפשר להפחית את צריכת החשמל בצורה ניכרת ולהמעיט את השימוש במיזוג אוויר במהלך עונת הקיץ.

6. מטריה חכמה שמתריעה על מזג האוויר

מכירים את הימים הללו, בהם ימי החורף מטעים אותנו- מתחילים שמשיים ונגמרים בסופות גשם ובצער על שלא לקחנו מטריה? לא עוד! המטרייה החכמה Oombrella: שולחת תחזית מזג אוויר עדכנית ישירות לטלפון שלנו, כך שאנחנו יכולים להתלבש בהתאם למזג האוויר ולקחת את המטריה בעת הצורך. בנוסף, המטריה שולחת התרעה כדי שלא נשכח אותה בימים גשומים והיא אף חולקת את המידע על מזג האוויר עם אנשי הקשר שלנו, כדי שגם הם יוכלו להיות מוכנים לשמש, גשם וכל מזג אוויר אפשרי.

7. קרם שיוצר "עור" ומחליק קמטים

ההמצאה המעניינת ביותר לנשים בנות גילנו! הצערת העור ללא צורך בבוטוקס! חוקרים מהאוניברסיטאות הנודעות MIT והרווארד שבארה"ב, שיתפו פעולה כדי להמציא תרכובת מיוחדת שמכסה קמטים ופגמים בעור למשך 24 שעות. בשלב הראשון, מורחים פוליסילוקסנים (פולימרים סיליקוניים) ולאחר מכן מוסיפים מזרז של פלטינה שנועד להקשות את החומר. מה שיוצר מראה נטול קמטים, צעיר ומושלם לימי צילום או אירועים מיוחדים, בהם אנו רוצים להראות רעננים מבלי לוותר על המרקם הטבעי של עורנו.

8. תרסיס מלטונין שעוזר להירדם

בשורה נהדרת לסובלים מנדודי שינה: כל מי שחווה בעיות שינה יודע את המחיר הכבד שהן גובות מבחינה גופנית וגם נפשית. כאשר אנחנו לא ישנים מספיק שעות, אנו מתקשים לתפקד בצורה מיטבית, מרגישים עייפות כבדה במהלך היום ולעתים גם דיכאון.

אחד ההורמונים שמשרים עלינו שינה נקרא "מלטונין", וכאשר אנו לא מפרישים אותו בכמות מספקת, קשה לנו להירדם. ההמצאה "שינה בתרסיס" פותחה כדי למלא את החסר בהורמון השינה החיוני הזה, וכאשר מרססים את התרסיס על העור, המנוחה באה בפשטות ואנו יכולים לישון בראש שקט ולקום רעננים ליום של פעילות.
המצאות עור מלאכותי מטריה חורף מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד