ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

אומן שעות אחרי הפוגרום: "אנו נערכים לעצרת ודורשים אבטחה צמודה"

לאחר מאמצים הושב הסדר לציון רבי נחמן מברסלב באומן, אשר חולל הלילה • ראשי חסידי ברסלב שוקלים כינוס עצרת מחאה • עסקן בכיר באומן ל'בחדרי': "לא ישנתי כל הלילה, אנו מקבלים טלפונים מכל העולם. אנו דורשים אבטחה צמודה ומיידית"

אומן שעות אחרי הפוגרום: "אנו נערכים לעצרת ודורשים אבטחה צמודה"

שעות אחרי חילול ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב באוקראינה, וחסידי ברסלב נערכים הבוקר (ד), לדורון, תפילה ומלחמה אם ייאלצו לכך.

אחד העסקנים הגדולים של חסידי ברסלב באומן המעדיף לא להיחשף לאור הזרקורים בשמו, מספר הבוקר בכאב ל'בחדרי חרדים': "עובדי התחזוקה המקומיים ניקו את הציון ומנסים להחזירו לקדמותו - לאחר החילול הנורא וההרס שזרעו הפורעים.

"כולם פה מזועזעים, אנחנו רוצים להתחזק דבר ראשון ברוחניות, להתחזק בקדושת הציון ובתפילה, ולעשות עצרת התעוררות גדולה. אנו נמצאים בדיונים עם המרא דאתרא הרב יעקב ג'אן".

"מאז המקרה, לא ישנתי כל הלילה. מגיעים אלינו טלפונים מכל העולם, כולם מוכנים לעשות הכול אבל הכול, כדי שהדברים הללו לא יחזרו על עצמם".



"אנו דורשים אבטחה צמודה ודחופה למקום. כיום יש פה רק שומר שישן בבודקה, כרגע הופכים את העולם בשביל שזה ישתנה. כל אחד שקשור לברסלב ולרבי נחמן מוכן לעשות הכול בשביל שדבר כזה לא ישנה שוב בעתיד".

"אנחנו מתמודדים פה במשך חצי שנה עם מיעוט מקרב התושבים האוקראינים שעושים צרות, אנשים מגיעים מבחוץ רואים הכול כרגיל, אבל אנחנו נלחמים איתם. אנו משלמים הרבה גם בממון, גם בזמן וגם בכוח, שדברים כאלו לא יקרו.

"הציון חוזר לאט לאט לפעול כרגיל, ואנו נעשה הכל כדי דסר כזה לא יקרה".

העצרת תחת הכותרת "התנערי מעפר קומי" תתקיים בשעה 15:30 בצהריים בציון.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב לפוגרום בציון באומן: "האוקראינים מוכרים לנו מאות שנים. מזעזע שכל וילה עשירה מאובטחת שם באופן פרטי ומקום קדוש כמו הציון של רבי נחמן זי"ע אינו מאובטח מספיק. יש לממן אבטחה פרטית של 24 שעות ביממה לשמור על מאות אלפי אנשים שמבקרים במקום הקדוש הזה".

מנקים את הציון הבוקר. צילום: מנחם אסטרייכר













ראש חזיר באומן חילול הציון רבי נחמן מברסלב אוקראינה עצרת תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד