י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היום שבו החלטתי להיות מאמן קפוארה

האהבה הגדולה שלי לקפוארה, וההבנה כמה חסרים מקומות מקצועיים לילדים – אותי להחלטה להיות עצמאי. אבל מה בא בעקבותיה?

אימון קפוארה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש90 (אין קשר בין המצולמים לכתבה)
אימון קפוארה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש90 (אין קשר בין המצולמים לכתבה)

היום שהפכתי לעצמאי, היה מאוד משמעותי עבורי. ידעתי שאני הופך להיות אדון לכל מה שמתרחש בחיי ובעבודתי, ועם זאת ידעתי שגודל האחריות הופך להיות הרבה יותר משמעותי. החלטה לעזוב עבודה מסודרת ולהפוך להיות עצמאי – אינה דבר של מה בכך, ובוודאי שלא יכולה להילקח לבד, היא חייבת להיות זוגית – אלא אם כן אתה רווק.

הייתי אז כמעט בן 24, והיו מאחוריי כבר 6 שנות עבודה כמאמן קפוארה לאחר נישואיי, בעודי מלמד בתלמוד תורה, העברתי חוגים פרטיים בשעות אחר הצהריים. אולם האהבה הגדולה לתחום הקפוארה, וההבנה כמה חסרים מקומות מקצועיים לילדים – לקבלת חוג מסודר ומקצועי, ולא באיזה מרתף צפוף, חנוך ומבולגן, הובילה אותי להחלטה: אעשה הכל כדי להגיע לכמה שיותר ילדים חרדים בצורה המקצועית ביותר.

פתיחת סטודיו אינה דבר של מה בכך. ישבנו לארוחת ערב זוגית וניסינו לחשב את הצעדים. כיצד ייראו החיים מכאן ואילך – לאור השינוי. ערכנו רשימה של הוצאות והכנסות עד היום – וניסינו להבין היכן הסיכונים בכך שלא אכניס משכורת קבועה, אלא אכנס להוצאות של עסק חדש וייתכן שייקח זמן עד שהוא יתחיל להרוויח. אחת הפגישות הראשונות שלי היו עם יועץ כלכלי – כדי לעשות סדר בדברים. אחד הדברים הראשונים שלמדתי מהר מאוד, הוא שאני חייב ללמוד לייעל את הזמן שלי. אם אני מגיע כל יום למשרד בשעה 12, הפסדתי כמה שעות טובות של יום עסקים.

היו דברים שלא ידעתי בעצמי. כל יום התחיל אצלי בהגעה פיזית לפחות לשלושה בנקים, וכל פעם להמתין בתור ולחפש את הפקיד הנכון ועוד דילמות. לאחר מכן הייתי מנסה לקבוע את הפגישות שאני רוצה לקיים – אבל זה לא תמיד הסתדר לפי הלו"ז. עשיתי טעויות של טירון, גם איש צעיר וגם חסר ניסיון.

החיים מלמדים מהר, וכשאתה חי בקדמה טכנולוגית, אתה לומד מהר היכן היא משרתת אותך כראוי והופכת להיות כלי עבורך. יומן גוגל דרך הסמארטפון פתר לי הרבה שיחות למשרד בסגנון: "שכחתי את היומן על השולחן במשרד, תוציאי לי בבקשה כתובת של הפגישה שלי ב-15:00".

היום זה מעלה לי את הפגישה עם השעה באופן אוטומטי דרך ה-waze, ולא רק זה, אלא ששעה קודם אני גם מקבל משם תזכורת, באיזו שעה כדאי לי לצאת. לקראת השעה היעודה הוא מספר לי האם עלי לצאת באותה שעה או שאפשר להתעכב כמה דקות. למדתי שהפער של הארבע דקות יכול להיות בשבילי לפעמים שיחת טלפון קצרה למחלקת חינוך בעירייה, שבסיומה נקבעת פגישה לצורך הצעת פעילות לבני נוער אצלנו בסטודיו– מה יותר טוב מזה?

בוקר אחד כשחיכיתי למטה ברכב שהילדה תרד עם הילקוט ואקח אותה לבית הספר, לפני שאצא ליום העובדה, עלתה לי התראה על המשכורות שיוצאות היום למדריכים ולמדריכות בסטודיו – מיד נכנסתי לאפליקציה של הבנק ועשיתי העברה של הסכום לו נזקקתי.

כך כשהגעתי באותו יום לעבודה, הייתי כבר אחרי הטיפול בבנק שעד לפני חצי שנה היה לוקח פי שלוש זמן. זה נותן תחושה טובה כאילו עשית עוד משהו, כאילו עשית משהו טוב. בכמה לחיצות כפתור אתה פשוט פותר בעיות וזה עוד לפני שהילדה התחילה את היום הלימודים – עכשיו תחשבו כמה שעות חסכתי פה. עבור אדם כמוני, שהפך להיות מנהל עסק לצד המשך האימונים במקום, זה היה משמעותי מאוד.

אחת לחודש אני נכנס לאתר הבנק ובודק את התנהלות החשבון בהתאים ליעדים שלי בעסק וכמובן מדי יום בודק את יתרת החשבון בבנק.

אל תחשבו שזה פתר לי לחלוטין את כל הטיולים ברחבי העיר, אך בוודאות שמתי לב שיש לי יותר זמן לדברים חשובים ופעילות הסטודיו מתרחבת. כשעצרתי רגע לחשוב מה עשיתי למען כל זה – גיליתי שהסוד היה שימוש נכון באפשרויות זמינות שיש לי כדי לחסוך לעצמי זמן, כאבי ראש, נסיעות מיותרות, ולהתפנות לנהל את החיים האישיים שלי וכמובן את הסטודיו, ולהצליח להביא אותו למקום אליו כיוונתי, כשהפכתי להיות עצמאי.

סדרת טורים זו מוגשת לכם כחומר למחשבה ע"י בנק הפועלים, המאפשר לכם לחסוך טרחה וזמן ששווה כסף, כי כשאתם מנהלים את חשבון הבנק מהאתר – אתם תמיד ראשונים בתור!

לאתר בנק הפועלים לחצו כאן
עצמאי עסק חשבון בנק בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד