כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הקונצרט היוקרתי: סיימון כהן, ברודווי וקלאסיקות • גלריה

מאות מחובבי המוזיקה היהודית גדשו את אולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים, לרגל קונצרט חזנות יוקרתי 'ירושלים בהרמוניה' של 'נשות אמונה' • קובי הר צבי מגיש גלריה

הקונצרט היוקרתי: סיימון כהן, ברודווי וקלאסיקות • גלריה
קובי הר צבי



הצלחה מרשימה נרשמה בקונצרט החזנות היוקרתי 'ירושלים בהרמוניה' של 'נשות אמונה' שהתקיים השבוע (שני) באולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים. מאות מחובבי המוזיקה היהודית גדשו את האולם שהיה מלא עד אפס מקום.

גולת הכותרת בקונצרט שהפך לשם דבר ולמסורת – היה החזן סיימון כהן שאף הפיק מוזיקאלית את הקונצרט כולו. בנוסף השתתפו החזן אברומי פרוייליך מלונדון, האחים שרולי ומנדי פורטנוי, ילד הפלא צבי לב, מקהלת הגברים 'הללו' ומקהלת הילדים 'אהבת ישראל', בניצוחו של מאסטרו שלום כינורי ובליווי התזמורת הסימפונית ירושלים - רשות השידור והפסנתרן ריימונד גולדשטיין, בניצוחו של מאסטרו אלי יפה, כשהכל תחת הנחייתו של ריצ'ארד שבי ציון.

כפי שהיה בשמונה השנים האחרונות, גם הפעם - הייחודיות שאפיינה את הקונצרט הייתה ההקפדה על הרפרטואר המגוון והלא שגרתי, ששילב בין שירים קלאסיים, ברודווי וחזנות, בהפקה מוקפדת ועם חשיבה מדוקדקת על כל פרט ופרט.

ברפרטואר הייחודי בלטו היצירות: הללו, לא תדע מלחמה, בואי בשלום, גראנאדה, אב הרחמים, קהילות הקודש, קארוסו, אבינו שבשמים, צליל השקט של סיימון וגרפונקל, א בריבל'ה, פורק'וה מ'רוייר, מודים, אין כאלוקינו, בעבור דוד ואדון עולם.

החזן סיימון כהן אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אחרי חודשים רבים של הכנות, הגיע רגע השיא שרשם הצלחה גדולה, והכל למען 'נשות אמונה' המוסרות את נפשם למען האחר", כהן הוסיף כי "האג'נדה שלי בסדרה המופלאה הזו – היא להביא גוון אחר שלא מוכר ולשלב מגוון סגנונות שונים שיוצרים הרמוניה קסומה של מוזיקה משובחת שממשיכה להדהד הרבה זמן אחרי שהקונצרט מסתיים".

בעת הופעתו של סיימון כהן התבטא ריימונד גולדשטיין מאחורי הקלעים ואמר כי "אין היום עוד אחד כמו סיימון שיודע להגיש מוסיקה בצורה כל כך מופלאה".

צפו בגלריה. צילום: קובי הר צבי



























































































קונצרט אמונה תיאטרון ירושלים חזנות סיימון כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד